۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵

علل افزایش قیمت دلار

احمدحاتمی‌یزد گفت: پس از اربعین مجددا قیمت دلار به روال سابق باز خواهد گشت.
احمدحاتمی‌یزد گفت: پس از اربعین مجددا قیمت دلار به روال سابق باز خواهد گشت.
احمدحاتمی یزد، کارشناس ارشد پولی و بانکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد افزایش بهای دلار و گذر آن از کانال چهارهزار تومان اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر تقاضای قابل توجهی برای دلار در بازار از طریق مسافرین برای مراسم اربعین به وجود آمده است این التهاب باعث افزایش بهای دلار شده است.
مدیرعامل‌اسبق بانک صادرات خاطر نشان کرد: تنها در سال گذشته ۲ میلیون مسافر برای روز اربعین از ایران به عراق رفتند که همه آنها ارز تهیه کرده بودند. افزایش تقاضا به دلیل اربعین یکی از علل افزایش قیمت دلار است.
وی‌ادامه داد: در صورتی که امسال کمتر از نصف این تعداد یعنی‌حدود یک میلیون نفر از ایران برای اربعین به عراق سفر کنند و هر کدام نیز هزار دلار خریداری کنند این میزان حدود یک میلیارد دلار خواهد شد.
حاتمی‌یزد ادامه داد: مسلما این میزان تقاضا در بازار در این مدت منجر به رشد قابل توجه بهای دلار خواهد شد، البته پس از اربعین مجددا قیمت‌ها به روال سابق برخواهد گشت.
وی افزود: این موضوع سال گذشته نیز رخ داد و پارسال همین زمان بهای دلار به ۴۱۰۰ تومان رسید و به تدریج به کانال ۳۷۵۰ تومان بازگشت.
حاتمی یزد در پاسخ به این پرسش که آیا سخنان ترامپ و مسائل سیاسی بر افزایش نرخ دلار تاثیر داشته یا خیر؟ گفت: خیر، زیرا صحبت‌های‌ترامپ برای امروز و دیروز نیست بلکه پیش از این نیز ترامپ ایران را تهدید کرده بود.
 
کد مطلب: 74966
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *