۰
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۶

تاسیسات هسته اي چين ایمن نیست

وزارت حفاظت از محیط زیست چین در گزارشی اعلام کرد اوضاع ایمنی هسته ای این کشور به دلیل استفاده از رئاکتورهای مختلف و فن آوری های متفاوت خوش بینانه نیست.
این گزارش که نسخه اولیه آن در ماه ژوئن به تصویب کابینه وزرای چین رسیده بود، نشان دهنده مرحله رو به جلو در بازنگری چین در برنامه ساخت نیروگاه های هسته ای است. این برنامه در پی سانحه نیروگاه هسته ای فوکوشیمای ژاپن که در مارس دو هزار و یازده روی داد ،به حال تعلیق درآمده است.
در این گزارش که در پایگاه اینترنتی این وزارت خانه منتشر شد ، آمده است:«وضع ایمنی هسته ای خوش بینانه نیست. تنوع در انواع رئاکتورها ، فن آوری ها و استاندارها، مدیرت ایمنی را پیچیده می کند.»
این گزارش همچنین بهبود ظرفیت نیروگاه های فعال و در حال ساخت برای محافظت در برابر حوادث جدی را خواستار است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، پس از سانحه فوکوشیما ، چین بازرسی از چهل و یک رئاکتورفعال و در حال ساخت خود را آغاز و ارائه مجوز برای ساخت نیروگاه جدید را متوقف کرده است. چین از رئاکتورهای فرانسوی ، آمریکایی ، روسی و نیز رئاکتورهای ساخت خود در نیرگاه هایش استفاده می کند.
این گزارش همچنین تسریع در کنار گذاشتن تاسیسات هسته ای قدیمی و نیز مدیریت زباله های هسته ای را خواستار شده است.
هدف چین ، پیش از سانحه فوکوشیما ، رسیدن به ظرفیت هشتاد و شش گیگاوات در سال دو هزار و بیست در مقابل ظرفیت دوازده گیگاواتی در سال دو هزار و یازده است. اما مطبوعات چینی تابستان امسال گزارش دادند این هدف به چهل گیگاوات کاهش یافته است.
هر چند چین،‌کشوری است که بیشترین نیروگاه های هسته ای را در جهان می سازد، با این حال انرژی اتمی تنها کمی بیش از یک درصد انرژی مورد نیاز این کشور را تامین می کند. بیش از هفتاد درصد انرژی مورد نیاز چین از زغال سنگ و حدود پانزده درصد آن نیز از طریق انرژی برق آبی تامین می شود.
کد مطلب: 11042
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *