۰
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۴

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به دنبال کاهش نگرانی های جهانی نسبت به وضعیت عرضه و تولید نفت قیمت این محصول در بازارهای جهانی کاهش یافت.
 به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، از سر گیری مجدد تولید نفت در بزرگترین میدان نفتی انگلیس تاثیر زیادی بر کاهش نگرانی های بین المللی نسبت به وضعیت عرضه و صادرات انرژی داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال بدون تغییر نسبت به روز گذشته به بیش از ۱۱۲.۴۲ دلار رسیده است . قیمت نفت برنت دریای شمال طی هفته جاری بیش از ۲ درصد کاهش داشته است . قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک نیز با ۹ سنت کاهش به کمتر از ۹۲.۰۱ دلار رسیده است .

به اعتقاد کارشناسان انرژی وجود عرضه کافی نفت در بازار و کاهش نگرانی های ژئوپلتیک و شوکهای اقتصادی موجب کاهش قیمت نفت طی هفته های آینده خواهد شد . برخی کارشناسان انرژی نیز بر این باورند که قیمت نفت برنت دریای شمال در سه ماه جاری ۲۰۱۲ میلادی بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ دلار خواهد بود .

با توجه به دستور دولت سودان جنوبی به شرکتهای نفتی این کشور برای از سر گیری تولید نفت ، میزان تولید نفت آفریقا به طور کلی افزایش خواهد یافت . موسسه گلد من ساش نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد میانگین قیمت نفت برنت دریای شمال در سال ۲۰۱۳ میلادی به کمتر از ۱۱۰ دلار خواهد رسید.
کد مطلب: 11165
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *