۰
جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۲

ادامه خشونت‌ علیه مسلمانان میانمار

افزايش حملات بودائيان تندرو در ايالت راخين ميانمار، مسلمانان بيشتري را به فرار به ارودگاه‌هاي اضطراري واداشته است.
پرس تی وی: به گفته مقام‌هاي رسمي ، در جديدترين موج خشونت‌ها در ايالت راخين، محل درگيري ميان بودائيان و روهينگياها، صدها واحد مسکوني به آتش کشيده شده است.

ميو تانت، سخنگوي ايالت راخين گفت، از ۲۱ اکتبر تا کنون، دست‌کم ۵ مسلمان روهينگيا کشته و حدود ۸۰ نفر ديگر زخمي شده‌اند.

تنش و ناآرامي در ايالت راخين بالا گرفته است و دولت ميانمار در برخي از مناطق مقرارت منع آمد و شد برقرار کرده است.

بنابر آمارهاي سازمان پناهجويان سازمان ملل، فقط در چند روز گذشته، بيش از يک هزار روهينگياي آواره وارد « سيتوه» مرکز ايالت راخين شده‌اند.

ويویان تان، سخنگوي سازمان پناهجويان سازمان ملل گفت: « به نظر مي‌رسد تعداد بيشتري در مسير باشند. اين‌ها همه آوارگان داخلي هستند که به اردوگاهي در نزديک سيتوه که بسيار شلوغ است ، مي‌آيند.»

گفته مي‌شود، نيروهاي ارتش ميانمار براي بوداييان تندرو ظروف بزرگ حاوي بنزين فراهم کرده تا آنها خانه‌هاي روستاييان مسلمان را به آتش کشيده و اين افراد را وادار به فرار از خانه‌هايشان بکنند.

سکوت سازمان‌هاي حقوق بشري در قبال نقض حقوق مسلمانان روهينگيا باعث جسورتر شدن بوداييان تندرو و نيروهاي دولتي ميانمار شده است

دولت ميانمار که اکثريتي بودايي دارد، حاضر نيست روهينگيا را به عنوان شهروندان اين کشور به رسميت شناخته و آن‌ها را در دسته مهاجران غيرقانوني قرار داده است، اين در حالي است که روهينگيا، قومي که گفته مي‌شود از نسل مسلمانان فارس، ترک، بنگالي و پاتان است، در قرن ۸ ميلادي به ميانمار مهاجرت کرد.

گزارش‌ها همچنين حاکي از اين است، حدود ۶۵۰ مسلمان روهينگيا در ماه‌هاي اخير در ايالت راخين کشته شده‌اند. اين در حالي است که ۱۲۰۰ نفر مفقود و۸۰ هزار تن نيز آواره شده‌اند.
کد مطلب: 11864
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *