۰
جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۳
وزيرخارجه گرجستان:

عادي سازي مناسبات با روسيه ممکن نيست

وزیر خارجه جدید گرجستان گفت عادی سازی مناسبات با روسیه در شرایط کنونی ممکن نیست
مایا پانجیکیدزه وزیر خارجه جدید گرجستان در نخستین روز فعالیت خود گفت عادی سازی مناسبات با روسیه تا زمانی که روسیه همچنان بیست درصد خاک گرجستان را در اشغال خود دارد امکان پذیر نیست.
پانجیکیدزه گفت بیست درصد از خاک گرجستان در اشغال روسیه قرار دارد و این یک حقیقت است که روسیه کشوری است که گرجستان را اشغال کرده و دو سفارت خانه در تسخینوالی و سوخومی باز کرده است. وی افزود تازمانی که وضعیت کنونی ادامه دارد برقراری مناسبات دیپلماتیک با روسیه امکان پذیر نیست. وی با این حال گفت به رغم اینکه گرجستان و روسیه مناسبات دیپلماتیک ندارند امکان مذاکره با این کشور وجود دارد کما اینکه دولت قبلی در زمینه های مختلف با روسیه همکاری می کرد.
پانجیکیدزه گفت اولویت های خارجی گرجستان تغییر نکرده است و همچنان به مناسبات خود با اتحادیه اروپا و نیز ساختارهای اروپا- آتلانتیک ادامه خواهد داد. وی تصریح کرد گرجستان همچنین به شراکت خود به امریکا و مناسبات حسنه با همسایگانش ادامه خواهد داد و تلاش خواهد کرد به طور مستقیم و یا با کمک جامعه بین المللی با فدراسیون روسیه وارد مذاکره شود. وی گفت در آینده جزییات طرح های سیاست خارجی وی اعلام خواهد شد.
کد مطلب: 11924
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *