۰
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۵

رئیس‌جمهور: عذرخواهی می‌کنم

رئیس جمهور گفت: در جریان سفر امروز توانستم از برخی مناطق آسیب‌دیده بازدید کرده البته به دلیل اینکه وقت کافی نبود نتوانستم از جاهایی که مدنظرم بود بازدید کنم و از این بابت از کسانی که منتظر شدند عذرخواهی می‌کنم.
فارس:محمود احمدی‌نژاد که صبح امروز به منظور بهره‌برداری از سد شهریار میانه به عنوان بزرگ‌ترین سد بتنی دو قوسی کشور به میانه و از آنجا به مناطق زلزله‌زده ارسباران برای پیگیری روند بازسازی سفر کرده بود، پس از بهره‌برداری از ۳ هزار واحد مسکونی بازسازی شده در مناطق زلزله‌زده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سفر قبلی به مناطق زلزله‌زده دستوراتی برای بازسازی سریع منازل تخریب شده صادر شد که به خوبی به مرحله اجرا درآمد و هم اکنون نیز در حال اجرا و ادامه است.

وی در ادامه مردم مناطق زلزله‌زده را پرنشاط و امیدوار ارزیابی کرد و افزود: همه اینها به واسطه همکاری و همیاری ملت ایران و تلاش خدمتگزاران مردم بود که توانست امید و شور زندگی را در این مناطق زنده نگه دارد.

رئیس‌جمهور افزود: به این سبب باید از تمام دست‌اندرکاران و مسئولان استان تقدیر کنم و امیدوار هستم کارها با همین روند به پیش برود و پایان یابد.

احمدی‌نژاد گفت: در جریان سفر امروز توانستم از برخی مناطق آسیب‌دیده بازدید کرده و روند بازسازی را از نزدیک پیگیری کنم که البته به دلیل اینکه وقت کافی نبود نتوانستم از جاهایی که مد نظرم بود بازدید کنم و از این بابت از کسانی که منتظر شدند عذرخواهی می‌کنم.

وی گفت: باید اذعان کرد که در زمینه زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی در مناطق زلزله‌زده در کنار سایر اقدامات بازسازی کارهای خوبی صورت گرفته است که با تکمیل هر واحد آب، برق، گاز و سایر امکانات نیز برای اسکان آن فراهم خواهد شد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: تصمیم بر این شده است که به هر واحد مسکونی بازسازی شده بسته‌های اهدایی شامل لوازم خانگی تعلق گیرد که کمترین کمک به مردم آن خواهد بود.

وی گفت: به فضل الهی، همت مسئولان و مشارکت مردم هر چند ۳۰۰ روستا در زلزله آسیب‌دیده بود و سرعت گسترده‌ای را شامل می‌شد که از نظر اقلیم ناسازگار است اما روند بازسازی و تحویل خوب پیش رفته و امیدواریم این روند با همین سرعت ادامه یابد تا به زودی شاهد اسکان دائم تمام آسیب‌دیدگان از زلزله باشیم.

این دومین حضور رئیس جمهور در مناطق زلزله‌زده پس از زلزله ۲۱ مرداد است که برای سرکشی و رسیدگی به اوضاع زلزله‌زدگان صورت می‌گیرد.

در زلزله ۲۱ مرداد اهر و ورزقان که در مساحت ۵ هزار کیلومتر از وسعت استان آذربایجان‌شرقی رخ داد، بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان از این حادثه متاثر شدند.

در اثر این زلزله مناطق ارسباران، به ۲۵ هزار و ۶۸۹ واحد مسکونی روستایی خسارت وارد شد که از این تعداد ۱۹ هزار و ۵۴۳ واحد باید از نو احداث شوند و ۶ هزار و ۱۴۶ واحد نیز جزو واحدهای تعمیری محسوب می‌شوند.

در این زلزله ۳۰۵ روستا آسیب دیده و یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف خسارت وارد شده است.

در زلزله ۲۱ مرداد در مناطق آذربایجان‌شرقی ۲۰ درصد روستاهای استان دچار آسیب شدند.
کد مطلب: 12535
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *