۰
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۲

واگذاری صدور مجوز کسب‌وکار به خانه صنعت‌ومعدن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: وزارت صمت در راستای تسهیل فضای کسب‌وکار، صدور مجوز در این خصوص را به خانه صنعت‌ومعدن استان تهران واگذار کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: وزارت صمت در راستای تسهیل فضای کسب‌وکار، صدور مجوز در این خصوص را به خانه صنعت‌ومعدن استان تهران واگذار کرد.
به گزارش ایرنا ،یداله صادقی شامگاه دوشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان صنایع و معادن استان که با حضور فعالان این بخش و برخی از مسئولان استان در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار  شد، افزود: در گذشته نیز صدور مجوز کسب‌وکار بر عهده این نهاد بود اما در صورتی که دستورالعمل‌ها تغییر نکند، این واگذاری بی‌فایده است.
وی ادامه داد: از ٣٠ سال قبل صنعت در استان تهران به دلیل تصویب قوانین سخت‌گیرانه فریز شده و بر همین اساس تغییر دستورالعمل‌ها ضروری است.
«صادقی» با تاکید بر اینکه با ورود دستگاه‌های پیشرفته صنعتی باید ظرفیت تولید هم افزایش پیدا نکند، تصریح کرد: نمی‌شود از تولیدکننده انتظار داشت برای تولید خود از تکنولوژی استفاده کند اما به آنها اجازه افزایش تولید را نداد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: بارها مشکلات بنگاه‌های اقتصادی به مسئولان کشوری گوشزد شده و از آنها خواسته شده است تا قانون شعاع ١٢٠ کیلومتر اصلاح و اجازه افزایش تولید داده شود اما نتیجه‌ای دربر نداشت. 
«صادقی» افزود: اخیرا گوش‌های شنوایی پیدا شده و استاندار برای حل مشکلات فعالان اقتصادی با محیط زیست استان تهران و دیگر مراجع محیط زیست در حال مذاکره است. 
وی تصریح کرد: متن‌هایی هم برای اصلاح ضوابط اجازه افزایش تولید و استقرار کارخانه‌ها در شعاع ١٢٠ کیلومتر تدوین شده است و به توافق‌های مثبتی دست یافته‌ایم.
«صادقی» اضافه کرد: در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز برای تخصیص تسهیلات به واحدها و بنگاه‌های اقتصادی و تامین زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز) به نتایج خوبی دست یافته‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی اجازه ندادیم هیچ واحد تولیدی و صنعتی به دلیل نپرداختن مالیات، حق بیمه و کارخانه‌های در شرف تملیک بانک‌ها تعطیل شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: واحدهایی که باید به شهرک‌های صنعتی منتقل شود، هرچه سریع‌تر اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند و زمین‌های واگذارشده به افراد سودجو در این شهرک‌ها هم خلع ید می‌شوند.
به گزارش ایرنا در این آیین از ٤١ فعال برگزیده در حوزه صنعت و معدن استان تهران از جمله «حسین فروتن‌مهر»، «مهرزاد لیموچی دلی»، «حمیدرضا علی عسگری»، «امیرفیروز دقوقی اصفهانی»، «مهدی یاوری»، «فرامرز والی» و «محمدرضا خلاقی» با حمایل پرچم ایران، تندیس و لوح سپاس تجلیل شد. 
کد مطلب: 134806
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *