۰
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۲۳

وزير کشور ايران وارد پاکستان شد

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در همایش منطقه ای راهبردی مبارزه با مواد مخدر ساعتی پیش وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.
مصطفی محمد نجار در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در اسلام آباد، تقویت همکاریهای منطقه ای و دستیابی به راهبردی هماهنگ و منسجم برای مقابله با مواد مخدر، تقویت ظرفیت های کشورهای منطقه در این خصوص، تلاش برای کاهش عرضه و تقاضای مواد مخدر و همچنین مقابله با قاچاق این مواد در منطقه، تبادل اطلاعات عملیاتی و همکاری پلیس های مبارزه با مواد مخدر کشورهای منطقه و همکاریهای مشترک پلیس برای خنثی کردن ارتباط بین قاچاقچیان عرضه مواد مخدر را از اهداف مهم این کنفرانس برشمرد.
وزیر کشور با اشاره به پیشگامی جمهوری اسلامی ایران در بحث مبارزه با مواد مخدر، گفت: ایران در این کنفرانس پیشنهادهایی را براساس تجربیات خود در چارچوب مقابله هر چه بهتر با تولید و عرضه مواد مخدر ارایه خواهد کرد.
وی با اشاره به حضور نیروهای فرامرزی به بهانه تامین امنیت در منطقه،گفت: با حضور نیروهای کشورهای خارجی در منطقه پدیده تولید مواد مخدر نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم یافته است.
وی همچنین توسعه مناسبات و همکاریهای دو کشور ایران و پاکستان را از دیگر اهداف سفر خود به پاکستان برشمرد.
کنفرانس منطقه ای راهبردی مبارزه با مواد مخدر در سطح وزرا و نمایندگان ارشد ایران، پاکستان، افغانستان، آذربایجان، چین، روسیه، هند، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکیه و ازبکستان فردا در اسلام آباد برگزار می شود.
کد مطلب: 13707
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *