۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۹

استخدام و قراردادی کردن نیروهای پیمانی کشور

این گزارش به بیان گوشه‌های ناگفته‌ای از عملکرد ابراهیم عزیزی پس از انتصاب وی به مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور می‌پردازد.

ایلنا نوشت:
شاید بتوان گفت رسانه‌ای شدن موضوع با نطق میان دستور موسی الرضا ثروتی در مجلس کلید خورد نطقی که پس از آن گزارش بخش خبری ۲۰: ۳۰ و شبكه خبر درباره‌اش بازتاب گسترده تری را در جامعه ایجاد کرد.



ثروتی در نطق میان دستور خود خبر از غیبت سه هفته‌ای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور داد.



خبری که البته تاکنون جزئیات دقیقی درباره آن منتشر نشده است.



این گزارش به بیان گوشه‌های ناگفته‌ای از عملکرد ابراهیم عزیزی پس از انتصاب وی به مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور می‌پردازد.

به نقل از ایلنا، طی ۲ سال اخیر بحث‌هایی پیرامون این مساله که واسط میان معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و دستگاه‌ها پیمانکاران بودند مطرح و در ‌‌نهایت تصمیم براین شد که این دلالان حذف شوند به گونه‌ای که هم اکنون در کل دولت هیچ پیمانکاری مگر برای موارد خاص همچون فضای سبز و تاسیسات و غیره وجود ندارد.



در سال ۹۱ و براساس بخش نامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه نیروی انسانی که در زمان مدیریت آقای فروزنده مورد تایید هیات وزیران قرار گرفته و پس از آن به دستگاه‌ها ابلاغ شد، ذی حسابان دستگاه‌ها از پرداخت حقوق به نیروهایی که کد شناسه ندارند، منع شدند.



اما اوضاع به همین منوال پیش نرفت و جابجایی‌های مکرر دولت اینبار کار دست کارگران پیمانی داد، در اوایل خرداد ۹۱ عزیزی جایگزین فروزنده در معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی شد.



گفته مي‌شود ابراهیم عزیزی در آغاز کار خود اقدام به مسدود کردن دبیرخانه مرکزی این معاونت کرد به گونه‌اي كه عليرغم آماده بودن کد شناسه نیروهای شرکتی، امکان صدور آن برای افراد وجود ندارد چراکه مجوزی به آن داده نمی‌شود تا ذی حسابان بتوانند حقوق افراد را پرداخت کنند.



از سوی دیگر وقتی دولت در اردیبهشت ۹۱ تصمیم گرفت برای تامین نیروی انسانی اقدام به استخدام نیرو کند مکانیزم جذب نیرو را با تفویض اختیار به استانداری‌ها ابلاغ کرد به گونه‌ای که استانداری‌های کشور وظیفه داشتند به جذب نیرو در دستگاه‌های مختلف کشور بپردازند علاوه بر این برای اینکه در این زمینه تخلفی صورت نگیرد شرایطی در نظر گرفته شد که طبق آن استانداری هر استان می‌بایست در روزنامه‌های کثیر الانتشار شرایط آزمون را بیان کنند.



در ۲۶ اردیبهشت ۹۱ این آزمون در نیمی از استان‌های کشور برگزار شد اما از اقبال بد شرکت کنندگان بررسی امتیاز افراد در این آزمون همزمان شد با جابه جایی ابراهیم عزیزی و لطف الله فروزنده.



يك منبع آگاه در اين باره به ايلنا گفت،ابراهیم عزیزی پس از ورود خود اعلام کرد که فعلا نتیجه این آزمون را اعلام نخواهد کرد تصمیم دیگری که هزاران نفر از داوطلبان آزمون۲۶ اردبیهشت را سرگردان و بلاتکلیف کرد. اما این آخرین تصمیم عزیزی علیه داوطلبان آزمون استخدامی نبود، علیرغم اینکه قرار بود در ۱۵ استان دوم نیز این آزمون در تاریخ ۲۳ تیر ماه برگزار شود، مجددا با اعلام عزیزی برگزاری این آزمون نیز لغو شد.



به این ترتیب چیزی در حدود ۶۰۰ هزار جوان جویای کار علیرغم وعده‌های هر روزه دولتمردان چشم انتظار ماندند.



همه این‌ها در حالی است که از دیگر سو مطابق تصمیمات معاون احمدی‌نژاد حتی اجازه صدور شناسه برای کسانی که در سال ۹۰ نیز آزمون داده بودند نیز داده نمی‌شود.



از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهور خبر می‌رسد ابراهیم عزیزی که ۶۰ روز از ورود وی به این معاونت می‌گذرد تاکنون حتی یک جلسه نیز با معاونین خود برگزار نکرده است.



گفته مي‌شود با توجه به اینکه این سازمان دارای ۴ معاون و هر معاون دارای سه رئیس اموراست عزیزی به جای جلسه با معاونین و ابلاغ سیاست‌های خود به آن‌ها به برگزاری جلسه با نفرات دسته دوم و سوم اکتفا کرده است و این در حالی است که نیروی انسانی کشور که این سازمان برای پیگیری امور آن‌ها ایجاد شده باید حتی گواهی اشتغال خود را نیز با التماس از این سازمان طلب کنند.
کد مطلب: 1389
مرجع : ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *