۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۵
معاون وزیر امور خارجه:

اظهار بی اطلاعی سخنگوی وزارت خارجه عربستان از موافقتنامه قضایی با ایران جای تعجب دارد

معاون كنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه درباره اظهار بی اطلاعی سخنگوی وزارت خارجه عربستان از مذاكرات مربوط به پیش نویس موافقتنامه استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی گفت: این كه وی از این موضوعات اظهار بی اطلاعی كرده است، جای تعجب دارد.
'حسن قشقاوی' روز سه شنبه در پاسخ به سووالی درباره اظهار بی اطلاعی سخنگوی وزارت خارجه عربستان افزود: بهتر است ایشان به سوابق موجود در وزارت خارجه و وزارت دادگستری عربستان مراجعه كنند.

قشقاوی اضافه كرد:‌ علاوه بر پیش نویس موافقنامه استرداد مجرمین بین دو كشور، دو پیش نویس دیگر در رابطه با معاضدت قضایی و انتقال محكومین به حبس مذكور در سفر شیخ 'عبدالله بن محمد آل الشیخ' وزیر دادگستری سابق عربستان به تهران مورد بررسی و مذاكره طرفین قرار گرفت.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: این دو پیش نویس از مجاری رسمی به طرف سعودی ارایه شده اما به رغم پیگیری های مكرر كما كان بی پاسخ مانده است .

قشقاوی درباره آخرین وضعیت زندانیان ایرانی در عربستان نیز گفت: این موضوع همچنان به طور جدی در دستور كار وزارت امور خارجه و نمایندگی ما در ریاض قرار دارد .

وی در ادامه افزود: متاسفانه به رغم پیگیری های متعدد برای روشن شدن وضعیت اعدام شدگان و اطلاع رسانی در مورد سایر زندانیان، دولت سعودی با نادیده گرفتن مسوولیت و تعهدات بین المللی خود همچنان درخواست های طرف ایرانی را بدون پاسخ گذارده و تاكنون موافقت خود را با درخواست اعزام هیات كنسولی جمهوری اسلامی ایران به ریاض اعلام نكرده است.

قشقاوی افزود: در همین ارتباط روز شنبه گذشته سفیر عربستان درتهران به وزارت امور خارجه احضار و نسبت به تعلل طرف سعودی در این زمینه وی اعتراض شد.
کد مطلب: 1413
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *