۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۵

اردن اقدامات تحريک آميز صهيونيست ها را در قدس محکوم کرد

دولت اردن روز سه شنبه اقدامات تحریک آمیز صهیونیست ها را در شهر قدس به خصوص در مسجد الاقصی به شدت محکوم کرد.
صباح الرافعی سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه اردن روز سه شنبه در بیانیه ای بر ضرورت پایبندی اسرائیل به تعهداتش بر اساس قانون بین المللی تاکید و تصریح کرد این رژیم باید به اقدامات ظالمانه و تحریک آمیز یکجانبه در بیت المقدس پایان دهد.
بر اساس این بیانیه ، کابینه اسرائیل باید به حفاری ها در طبقات زیرین مسجد الاقصی به خصوص ایجاد تونل در زیر باب المغاربه پایان دهد و یورش پلیس به مسجد الاقصی و قبه الصخره را متوقف کند.
در این بیانیه آمده است بدون تردید افزایش موارد ورود گروه های افراطی یهودیان به صحن های مسجد الاقصی باعث تحریک احساسات ضد یهودی مسلمانان به خصوص در ماه مبارک رمضان می شود.
الرافعی در این بیانیه همچنین بر نقش دایمی اردن در حفظ و حمایت از مقدسات مسلمانان و مسیحیان در شهر قدس تاکید کرد.
وی در واکنش به اظهارات میت رامنی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا درباره قدس گفت: « اردن این اظهارات را پیگیری کرده است و بر موضع ثابت خود مبنی بر این که شرق قدس بخش جدایی ناپذیر از سرزمین های اشغالی فلسطین در سال هزار و نهصد و شصت و هفت است تاکید دارد.»
این مقام اردنی همچنین بر ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطین در سرزمین ملی فلسطین به پایتختی شرق بیت المقدس از طریق مذاکرات مستقیم بر اساس قطعنامه های بین المللی تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از امان ، اظهارات رامنی در جریان دیدار او از اسرائیل مبنی بر این که قدس پایتخت یکپارچه این رژیم است خشم فلسطینیان را برانگیخته است.
کد مطلب: 1445
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *