۰
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۹

عباس عازم سازمان ملل شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی امروز (دوشنبه) راهی سازمان ملل شد که این بار از موفقیت خود در هماهنگ کردن مواضع جامعه جهانی با خواست فلسطینیان مطمئن است.
 به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز راهی نیویورک شد تا در مجمع عمومی سازمان ملل حضور یابد و درخواست خود را برای عضویت در این سازمان به عنوان کشور غیرعضو به مجمع عمومی ارائه دهد.
وی در حالی راهی نیویورک شد که گفته است از عضویت در سازمان ملل کاملا مطمئن است و اطمینان دارد که مواضع جامعه جهانی این بار با خواست فلطسینیان همسو خواهد بود.
وی بعد از ترک رام‌الله گفت: پس از مذاکرات و کارشکنی‌های بسیار که دو سال به طول انجامید، بالاخره تصمیم گرفتیم تا به سازمان ملل برویم و سطح عضویت فلسطین را از حالت کنونی به کشور غیرعضو ارتقا دهیم.
در تازه‌ترین موضع‌گیری‌ها در خصوص پذیرش درخواست فلسطینیان برای عضویت در سازمان ملل، "باب کار"، وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد که استرالیا هنوز در خصوص موافقت و یا مخالفت با درخواست فلسطینیان در سازمان ملل تصمیم گیری نکرده است.
اظهارات باب کار در حالی ایراد می‌شود که پیشتر سفیر رژیم صهیونیستی در استرالیا اعلام کرده بود، استرالیا به درخواست فلسطینیان برای عضویت در سازمان ملل رای منفی می‌دهد.
با توجه به موافقت کشورهایی همانند فرانسه، چین و روسیه با عضویت فلسطین در سازمان ملل به نظر می‌رسد تنها مخالف عمده عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان کشور غیرعضو آمریکا است.
در شرایطی که انگلیس در نظر دارد تا در ۲۹ نوامبر به درخواست فلسطین در سازمان ملل رای ممتنع بدهد، یکی از اعضای ارشد حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه گاردین اظهار کرد که "نیک کلگ"، معاون نخست‌وزیر انگلیس و رهبر لیبرال دموکرات‌ها در نظر دارد تا با دیوید کامرون و ویلیام هیگ گفت‌وگو کرده و نظر شرکای محافظه کار خود را برای موافقت با درخواست فلسطین تغییر دهد.
این در حالی است که رام‌الله مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در هفته‌های گذشته شاهد تحرکات دیپلماسی گسترده‌ای بود که هدف از آنها اعمال فشار به مقامات این تشکیلات برای صرفنظر از رفتن به سازمان ملل ارزیابی شده است.
ظرف یک هفته گذشته "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل، "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا، "تری رودلارسن" معاون دبیرکل سازمان ملل، "گوئیدو وستروله" وزیر امور خارجه آلمان و "آلیستر برت" مشاور وزیر امور خارجه انگلیس از رام‌الله دیدار کردند که یکی از مهمترین مباحث مطرح شده آنها با تشکیلات خودگردان موضوع عضویت فلسطین در سازمان ملل و قانع کردن مقامات تشکیلات خودگردان برای انصراف از رفتن به سازمان ملل بود.
کد مطلب: 14775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *