۰
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۸

خشم عربستان از انتقادات مسکو

روزنامه پرشمارگان نزاویسیمایا گازتا چاپ روسیه نوشت: مقام های ریاض از اعتراض مسكو به سركوبی اعتراضات شیعیان در عربستان، خشمگین شده اند
به نقل ایرنا، نزاویسیمایا گازتا روز دوشنبه در بازتاب اعتراضات مردم عربستان و پیامدهای آن، افزود: هفته گذشته عربستان شاهد اعتراضات گسترده شیعیان نسبت به وضعیت نابسامان خود، تبعیض های اجتماعی و نقض حقوق پیروان این مذهب بود.

در این مقاله آمده است: هزاران تن در اعتراضات گسترده ساكنان مناطق شیعه نشین شرق عربستان شركت كردند كه در جریان سركوبی مردم، دو نفر كشته، ۲۰ نفر مجروح و دهها تن نیز دستگیر شدند.

روزنامه روسی نوشت: پس از انتشار اخبار مربوط به این وقایع، عربستان سعودی از اعتراض مسكو نسبت به سركوبی تظاهركنندگان شیعه اعلام انزجار و آن را محكوم كرد.

در مقاله این روزنامه آمده است: وزارت خارجه عربستان، بیانیه اعتراض آمیز 'كنستانتین دولگوف' نماینده تام الاختیار روسیه در امور حقوق بشر در ارتباط با سركوبی شیعیان توسط ریاض را غیردوستانه و مداخله آشكار در امور داخلی عنوان كرد.

'كنستانتین دولگوف' نماینده تام الاختیار روسیه در امور حقوق بشر روز پنجشنبه در بیانیه ای نسبت به سركوبی شیعیان در شرق عربستان سعودی ابراز نگرانی كرد.

دولگوف اظهار داشت: نهم جولای در شهر 'قطیف' زد و خوردهایی میان نیروهای امنیتی و مردمی كه در اعتراض به تبعیض علیه شیعیان تجمع كرده بودند، رخ داد كه در آن دو نفر كشته و بیش از ۲۰ تن از جمله یك روحانی برجسته مجروح شدند.

نماینده تام الاختیار روسیه در امور حقوق بشر در بیانیه خود تاكید كرد: وقوع اینگونه حوادث می تواند بر ثبات و سازش عمومی در جامعه مدنی عربستان سعودی تاثیر منفی بگذارد.

دولگوف ابراز امیدواری كرد كه مقام های ریاض تدابیر لازم برای بهبودی اوضاع در استان های شرقی را اتخاذ كنند تا از بروز رویارویی ها جلوگیری كرده و حقوق بشر در این مناطق برای آزادی ابراز عقاید و برگزاری اجتماعات آرام نیز تضمین شود.
کد مطلب: 158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *