۰
سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۳

۳ کشته در تیراندازی تگزاس آمریکا

تیراندازی در یک فروشگاه جایگاه سوخت دالاس واقع در ایالت تگزاس سه کشته و یک مجروح داشت.
۳ کشته در تیراندازی تگزاس آمریکا
تیراندازی در یک فروشگاه جایگاه سوخت دالاس واقع در ایالت تگزاس سه کشته و یک مجروح داشت.
به گزارش بامداد دوشنبه شبکه خبری فاکس نیوز، به گفته پلیس این تیراندازی در فروشگاهی در جایگاه سوخت در شهر گارلند اتفاق افتاده است.  
پلیس گفت که تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که یک مرد مسلح درب فروشگاه را باز کرده و به سوی افرد حاضر در آن تیراندازی می‌کند.  
قربانیان این تیراندازی همه نوجوانان مرد در سنین ۱۴ تا ۱۵ سال بوده‌اند. به گفته پلیس وضعیت فرد مجروح که ۱۵ سال دارد نیز وخیم گزارش و به بیمارستان منتقل شده است.  
پلیس منطقه گارلند تگزاس اعلام کرد که متهم این تیراندازی را که جوانی ۱۴ ساله بوده، بازداشت کرده است.  
پلیس تگزاس افزود: این متهم از سمت سرنشین یک دستگاه وانت خارج شده و پس از حضور در مقابل در ورودی فروشگاه،  حداقل ۲۰ گلوله به سمت محل حادثه شلیک کرده است. این فرد سپس سوار خودرو شده و محل تیراندازی را ترک کرده است.  
به گزارش ایرنا، تیراندازی جمعی و دیگر انواع خشونت مسلحانه یک مشکل بزرگ در آمریکا محسوب می‌شود و گروه‌های مدافع کنترل تسلیحاتی می‌گویند مقررات سهل گیرانه و رواج اسلحه تیراندازی‌ها در آمریکا را تشدید کرده است.  
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خشونت با اسلحه در این کشور را یک «همه گیری فراگیر» و «شرمساری بین المللی» توصیف کرده است.  
تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا بخصوص در اواخر قرن بیستم میلادی به یک پدیده رایج در این کشور بدل شد. پیش از آن، هنگامی که یک واقعه تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا رخ می‌داد، فاصله زمانی تا حادثه مشابه بعدی بطور میانگین شش ماه بود اما در دهه‌ها و به ویژه سال‌های اخیر، میزان خشونت در آمریکا افزایش یافته بطوری که شاید هر هفته، اخبار مربوط به تیراندازی‌های مرگبار در گوشه و کنار این کشور منتشر می‌شود.  
به گزارش سی ان ان، نیمی از کشورهای توسعه یافته جهان حداقل یک مورد تیراندازی کشتار جمعی بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۹ داشته‌اند و دیگر کشورهای جهان نیز طی ۲۲ سال گذشته بیش از هشت مورد را شاهد بوده‌اند، اما آمریکا طی این مدت شاهد ۱۰۰ مورد کشتار جمعی با سلاح گرم بوده که ۲ هزار کشته و مجروح داشته است.  
آمریکا تنها کشور جهان است که شمار اسلحه در آن از شمار افراد بیشتر است.  بنابر داده‌های موسسه سوئیسی «اسمال آرمز سُروی»  Small Arms Survey (SAS) در ازای هر یکصد شهروند آمریکایی ۱۲۰ قبضه سلاح وجود دارد.  
این گزارش می‌افزاید: این آمار در قیاس با دیگر کشورهای جهان رقم بسیار بالایی است،  چنانچه در منطقه‌ای همچون جزایر فالکند، در ازای هر ۱۰۰ نفر ۶۲ قبضه اسلحه وجود دارد و به این ترتیب در رتبه دوم پس از آمریکا قرار دارد. در یمن نیز در ازای هر ۱۰۰ نفر ۵۳ قبضه اسلحه وجود دارد که این کشور را در رتبه سوم مالکیت سلاح در میان کشورهای جهان قرار می‌دهد.
کد مطلب: 159226
برچسب ها: تگزاس تیراندازی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *