; ?>; ?> رئیس جمهوری سابق کره آزاد شد - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۳

رئیس جمهوری سابق کره آزاد شد

رئیس جمهوری سابق کره جنوبی امروز (جمعه) و پس از چهار سال و ۹ ماه حبس در پس استیضاح و کناره‌گیری از قدرت به اتهام فساد، آزاد شد.
رئیس جمهوری سابق کره جنوبی امروز (جمعه) و پس از چهار سال و ۹ ماه حبس در پس استیضاح و کناره‌گیری از قدرت به اتهام فساد، آزاد شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، "پارک گئون های" ۶۹ ساله از مارس ۲۰۱۷ و پس از استیضاح و برکناری از قدرت به اتهام فساد و رسوایی درباره نحوه رسیدگی به پرونده کیفری که یکی از دوستان نزدیکش در آن گناهکار بود، ۲۲ سال حبس خود را سپری می‌کرد اما امروز پس از گذشت چهار سال و ۹ ماه از زندان آزاد شد.
اخیرا، مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی تصمیم گرفت تا پارک گئون‌ های را برای سال جدید میلادی عفو کند. دولت سئول گفته که این تصمیم با توجه به وخامت اوضاع سلامت رئیس جمهوری سابق این کشور و بخشی از تلاش‌ها برای پیشبرد وحدت ملی گرفته شده است.
پارک گئون های در بیمارستانی در سئول تحت درمان قرار داشته و در نیمه شب نامه عفو خود را دریافت کرد اما انتظار می‌رود تا اوایل فوریه سال آتی میلادی همچنان برای درمان در بیمارستان بماند.
خانم پارک واجد شرایط حفاظت امنیتی دولتی است اما به دلیل محکومیتش مشمول سایر امتیازات ریاست جمهوری سابق، مانند ارائه مستمری ویژه برای رؤسای جمهور بازنشسته و منشی‌های شخصی نیست.
محل اقامت وی پس از ترک بیمارستان در حال حاضر نامشخص است، چرا که خانه شخصی‌اش در جنوب سئول به عنوان بخشی از اقدامات رسوایی مالی به حراج گذاشته شد.
صدها تن از حامیان رئیس جمهوری سابق کره جنوبی در مقابل بیمارستان تجمع کرده و آزادی وی را جشن گرفتند.
انتظار می‌رود عفو پارک گئون های یک تاثیر مثبت و چشمگیر در انتخابات ریاست جمهوری مارس ۲۰۲۲ بگذارد.
کد مطلب: 159381
برچسب ها: کره جنوبی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *