۰
پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۰

پایش مناطق سیل‌زده امام‌زاده داوود با پهپاد عملیاتی سازمان بحران تهران

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در مورد حضور و اقدامات شهرداری در سیلاب شب گذشته امام‌زاده داوود (ع) توضیحاتی ارائه کرد.
پایش مناطق سیل‌زده امام‌زاده داوود با پهپاد عملیاتی سازمان بحران تهران
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در مورد حضور و اقدامات شهرداری در سیلاب شب گذشته امام‌زاده داوود (ع) توضیحاتی ارائه کرد.
نصیری در مورد آخرین وضعیت سیل امام‌زاده داود (ع) گفت: متأسفانه حوالی ساعت ۲ بامداد سیل از بالادست امام‌زاده داود (ع) آغاز شده و به صورت برق‌آسا شروع به حرکت به سمت پایین‌دست کرده است و در مسیر خود هر چه وجود داشته اعم از ساخت و ساز بی‌مبالات در مسیر رودخانه همچون قهوه‌خانه‌ها، خودروها و حجم زیادی از گل، لای و آب را وارد صحن امام زاده داوود (ع)‌ کرده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه این سیل در خارج از محدوده شهر تهران رخ داده و در حیطه مسئولیت استانداری تهران است اما از باب همسایگی و کمک شهرداری تهران نیز وارد عمل شده است، گفت: از ساعت ۲ بامداد تاکنون نیروهای عملیاتی شهرداری تهران در صحنه مشغول به کار هستند و در رأس آن‌ها معاون خدمات شهری در میدان عملیات در حال خدمت‌رسانی است.
وی با بیان اینکه مسئولیت اصلی بر عهده شهرداری تهران نیست اما با تمام قوا وارد میدان شدیم تا مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده، رفع شود، گفت: در حال حاضر ۳۵۷ نیروی انسانی، ۳۶ دستگاه خاور، ۱۴ دستگاه باب‌کت، دو دستگاه بیل، سه دستگاه جرثقیل، یک دستگاه لودر و دو کامیون به محل حادثه اعزام شده‌ است و از مناطق ۲۲ گانه درخواست کمک شده است.
نصیری با بیان اینکه معاون خدمات شهری و مدیر کشیک EOC از نیمه شب در صحنه حاضر شده‌اند، گفت: مدیران بحران ۲۲ منطقه در حالت آماده‌باش هستند و از آنجایی که نوع امدادرسانی، نجات افراد است این مسئله با محوریت هلال احمر در حال انجام است.
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه برای تخلیه انبوه مردمی که در سیلاب گرفتار شده بودند با سازمان اتوبوسرانی هماهنگی انجام شد و چندین دستگاه میدل‌باس برای انتقال افرادی که در محل حادثه بودند به امام‌زاده داود (ع) اعزام شد، گفت: سوله‌های بحران مناطق اطراف همچون منطقه ۵ و سوله بحران کوهسار در حالت آماده‌باش است که اگر نیازی برای انتقال و جابه‌جایی مردم بود از آن‌ها استفاده شود.
وی با تأکید بر اینکه اقدامات سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در هماهنگی نزدیک با استانداری بود و از هر گونه موازی‌کاری و جزیره‌ای عمل کردن دوری شد، گفت: بنده نیز به وسیله بالگرد بازدید هوایی از منطقه داشتم و وزیر، شهردار تهران و استاندار تهران نیز در محل حادثه حاضر هستند و مسئولیت امور به استاندار تهران واگذار شده است و حضور میدانی شهردار تهران نیز از باب کمک است.
نصیری با اعلام خبر اعزام پهپاد عملیاتی سازمان مدیریت بحران برای ارزیابی محل حادثه گفت:‌ حادثه تحت کنترل است و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که علت وقوع این سیلاب از بالادست بوده است.
کد مطلب: 169966
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *