۰
جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۰

آمادگی کامل پلیس پایتخت برای پوشش ترافیکی عزاداری‌های محرم

توصیه‌های راهور به عزاداران
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات و محدودیت‌های ترافیکی ایام محرم در معابر پایتخت را تشریح کرد و هشدارهایی را نیز به عزادران ارائه کرد.
آمادگی کامل پلیس پایتخت برای پوشش ترافیکی عزاداری‌های محرم
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات و محدودیت‌های ترافیکی ایام محرم در معابر پایتخت را تشریح کرد و هشدارهایی را نیز به عزادران ارائه کرد.
سردار محمدحسین حمیدی با عرض تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن سال‌روز شهادت امام حسین و یاران باوفایشان درباره تمهیدات و محدودیت‌های ترافیکی ویژه ایام عزاداری دهه اول ماه محرم گفت: با توجه به فرارسیدن دهه اول محرم شرایط ترافیکی و محدودیت‌های متفاوتی در سطح معابر شهر تهران برقرار خواهد شد که این طرح‌ها متناسب با شرایط هیئت‌های عزاداری انجام می‌شود. با اجرای مراسم در فضای باز و شبکه معابر بخشی از خطوط ویژه، معابر،   میادین و سطح معابر به مراسم عزاداری تعلق خواهد گرفت.
وی  گفت: دیدن و دیده شدن در این ایام بسیار حائز اهیمت است چرا که با توجه به رنگ و لباس تیره عزادران حسینی و تاریکی هوا و محدودیت دید رانندگان در شب‌ها، ممکن است برخی رانندگان  متوجه حضور عابران پیاده نشده و همین موضوع و باعث بروز حوادث ناخواسته‌ای شود.  یکی از آسیب‌های این ایام به بحث تصادفات عابر پیاده مربوط می‌شود. چرا که تاریکی شب، لباس مشکی عابران و خستگی برخی از رانندگان در ساعات پایانی شب و عدم تمرکز می‌تواند حوادث ترافیکی ناخوشایندی را رقم بزنند. بنابراین از عزاداران و رانندگان تقاضا می‌کنیم که در حاشیه شبکه معابر و هیئت‌های عزاداری با تمرکز و دقت بیشتری تردد کنند تا کمترین حادثه را شاهد باشیم.
ضرورت جانمایی مناسب موکب‌ها
رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به اثر جانمایی مناسب موکب‌ها در کاهش ترافیک محدوده و آرامش عزاداران، گفت: از روسای هیئات عزاداری و اجرا کنندگان مراسم می‌خواهم که با جانمایی و چینش درست موکب‌ها، تخصیص جای پارک مناسب برای خودروها و همچنین تامین روشنایی مناسب در ارتقاء ایمنی عزاداران تلاش کنند.
حمیدی ادامه داد: همچنین با توجه به تردد عزادارن حسینی و ادامه مراسم آیینی محرم، از تردد کامیون ها در ساعات برگزاری مراسم و محل‌ها و محدوده های آن در شهر تهران جلوگیری بعمل می‌آید.  
وی همچنین درباره تخلفات مربوط به پلاک نیز گفت: برخی افراد در این ایام اقدام به پوشش پلاک به طرق مختلف می‌کنند که این اقدام برخلاف قانون بوده و تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ به محض رویت چنین تخلقی ضمن اعمال قانون خودرو متخلف، در صورت نیاز خودرو را توقیف و به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.
به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، ماموران پلیس راهور در ایام محرم امسال به‌ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی طرح‌های ترافیکی ویژه و محدودیت‌های خاصی را اجرا خواهد کرد. در این ایام ماموران با حضور در تمامی معابر  آمادگی صددرصدی برای تسهیل ترددها و روانسازی  ترافیک و برقرای ایمنی عبور  و مرور خواهند کرد.  
وی به عابران پیاده نیز توصیه کرد که حتما از خط کشی عابرپیاده، پیاده‌روها و پل‌های عابرپیاده تردد و سعی کنند حتی الامکان از کفش ها و شلوارهایی با رنگ روشن استفاده کنند تا بیشتر در معرض دید رانندگان در شب هنگام باشند.
حمیدی افزود: همچنین با توجه به شکل‌گیری بارترافیکی در محدوده‌های معابر منتهی به محل‌های برگزاری مراسم در شب‌های محرم  از شهروندان خواست که زمان‌ سفرهای خود را مدیریت کرده و از ترددهای غیر ضرور خودداری کنند.
کد مطلب: 170035
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *