۰
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۳

درخواست لغو همه پرسی بی‌حاصل است

رهبر سابق اخوان المسلمین مصر با انتقاد تند از نیروها و جریانهای سیاسی که نتایج دور نخست انتخابات را نپذیرفته‌اند، درخواست برای لغو همه پرسی را بی حاصل دانست
«محمد مهدی عاکف» رهبر سابق اخوان‌المسلمین مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره با انتقاد تند از نیروها و جریان‌های سیاسی که نتایج دور نخست انتخابات را نپذیرفته‌اند، درخواست برای لغو همه‌پرسی را شکست خورده و بی حاصل دانست.
در مرحله نخست همه پرسی، بیش از ۵۶ درصد مردم به آن پاسخ مثبت و ۴۳,۵% به آن پاسخ منفی دادند.
عاکف با تاکید بر اینکه به فکر پاسخ به گروه‌های شکست خورده در همه پرسی نیست، تصریح کرد: مردم با رای به نفع قانون اساسی به آنان پاسخ داده و به درخواست های مربوط به تحریم همه پرسی توجهی نکردند.
وی اظهار داشت: پافشاری برخی از جریان‌های سیاسی بر لغو همه پرسی و تشکیل مجدد مجمع موسسان برای تدوین قانون جدید، کاری بیهوده است و به آن پاسخ نخواهد داد.
رهبر سابق اخوان المسلمین مصر تاکید کرد: نتیجه همه پرسی، بیانگر اراده مردم مصر است و این چیزی است که نمی‌توان آن را انکار کرد.
این در حالی است که جبهه نجات ملی که شخصیت های معروفی مانند محمد البرادعی، سامح عاشور، بدوی رئیس حزب الوفد و حسین عبدالغنی چهره سرشانس مطبوعاتی و نیز عمرو موسی دبیر کل سابق اتحادیه عرب در آن عضویت دارند به منظور محکوم کردن نتیجه همه پرسی و لغو آن، برای برگزاری تظاهرات گسترده فراخوان داده بودند اما در این اقدام ناکام ماندند زیرا نتوانستند افراد زیادی را به خیابان‌ها بکشانند.
نتایج همه‌پرسی قانون اساسی از مصری‌های مقیم خارج از کشور نشان می‌دهد که اکثریت اتباع مصری مقیم کشورهای حوزه خلیج‌فارس به پیش‌نویس قانون اساسی جدید رای مثبت دادند.
قرار است دور دوم همه پرسی قانون اساسی روز شنبه در ۱۷ استان دیگر برگزار شود.
نتایج نهایی رسمی همه‌پرسی قانون اساسی پس از برگزاری دور دوم اعلام می‌شود.
کد مطلب: 17148
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *