۰
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۸

اتحادیه اروپا درباره تحریم روسیه و تامین تسلیحاتی اوکراین رایزنی می‌کند

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و رهبران گروه هفت امروز (دوشنبه) با یکدیگر دیدار و درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و ایران و همچنین یک بسته کمکی دیگر به ارزش دو میلیارد یورو (۲.۱۱ میلیارد دلار) برای تامین تسلیحاتی اوکراین توافق خواهند کرد.
اتحادیه اروپا درباره تحریم روسیه و تامین تسلیحاتی اوکراین رایزنی می‌کند
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از وب‌سایت گاردین،اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به صورت مجازی در این نشست شرکت خواهد کرد.
ولودیمیرزلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز برگزاری این نشست را تایید کرد و گفت: نشست گروه هفت امروز برگزار خواهد شد. اوکراین در این نشست شرکت خواهد داشت و اکنون ما مواضع‌مان را با آمریکا هماهنگ کرده‌ایم.
با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا مجارستان قصد دارد با توسل به آنچه که دیپلمات‌ها به خاطر اختلافات بر سر بودجه‌های مسدود شده اتحادیه اروپا برای بوداپست آن را به عنوان "دیپلماسی باج‌خواهی" محکوم کرده‌اند، جلوی برخی از تصمیمات این نشست را بگیرد یا خیر.
یکی از دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا با اشاره به استفاده بوداپست از رای منفی که عملا جلوی تصویب طرح‌ها را می‌گیرد، گفت: در اصل یک توافق وجود دارد اما یک مشکل واضح نیز در این میان وجود دارد. این یک نوع دیپلماسی باج‌خواهی است که ترجیح می‌دهیم نبینیم اما متاسفانه هست.
وزرای امور خارجه درباره نهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه که قرار است بیش از ۲۰۰ فرد و نهاد دیگر را شامل شود، مذاکره خواهند کرد. آنها همچنین قصد دارند یک کمک دیگر به ارزش دو میلیارد یورو برای تامین مالی خریدهای تسلیحاتی اوکراین در نظر بگیرند.
کد مطلب: 183596
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *