۰
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۹

مشارکت نظامی انگلیس در جنگ اوکراین و کمک جدید به این کشور

انگلیس اعلام کرد که لندن بسته جدیدی از کمک های نظامی به ارزش 50 میلیون پوند به اوکراین می فرستد.
مشارکت نظامی انگلیس در جنگ اوکراین و کمک جدید به این کشور
به گزارش مردم سالاری آنلاین،ژنرال نیروهای مسلح انگلیس "رابرت ماگوون" از مشارکت تفنگداران دریایی بریتانیا در عملیات در اوکراین خبر داد
ژنرال رابرت ماگووان به نشریه تایمز گفت :" تفنگداران دریایی انگلیس در عملیات های مخفیانه در اوکراین شرکت داشتند."
این ژنرال ارتش که تا ماه می فرماندهی این شاخه از نیروهای نظامی بریتانیا را بر عهده داشت، خاطرنشان کرد که تفنگداران دریایی در تخلیه کارمندان سفارت بریتانیا از کی یف به لهستان در ژانویه شرکت کردند.
ماگوون گفت: "سپس در ماه آوریل، آنها به کشور بازگشتند تا مأموریت دیپلماتیک خود را مجدداً آغاز کنند و از پرسنل ما محافظت کنند. در هر دو مرحله، آنها از سایر عملیات های رادارگریز در محیط های بسیار حساس و با سطح بالایی از ریسک سیاسی و نظامی پشتیبانی کردند.
این ژنرال نیروی دریایی بریتانیا گفت: "تفنگداران دریایی برای حمایت از حضور دیپلماتیک لندن در این کشور به اوکراین اعزام شدند". به گفته وی، ارتش هیچ ماموریت جنگی انجام نداده است.
ژنرال رابرت ماگوون فرمانده تفنگداران دریایی بریتانیا از آوریل 2021 تا مه 2022 بود.
در  تحولی دیگر، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که لندن بسته جدیدی از کمک های نظامی به ارزش 50 میلیون پوند به اوکراین می فرستد.
این وزارتخانه در صفحه خود در  توئیتر نوشت: بسته کمک های جدید شامل 125 توپ ضد هواپیما و تجهیزات دفاع هوایی برای مقابله با پهپادها می شود.
«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس هفته گذشته با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس  جمهور اوکراین تلفنی صحبت کرده بود و به او اطلاع داد که لندن کی یف را به سلاح ها و موشک های سامانه دفاع هوایی مجهز می کند.
منبع:جماران
کد مطلب: 183836
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *