۰
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۶
عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو؛

ایجاد اشتغال پایدار در جامعه با عبور مستقیم تولید در ایران خودرو

عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو را بر ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی در جامعه تاثیرگذار دانست
ایجاد اشتغال پایدار در جامعه با عبور مستقیم تولید در ایران خودرو
به گزارش مردم سالاری آنلاین،یوسف یحیایی حقیقی با اشاره به تاثیر اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو بر ایجاد اشتغال پایدار در جامعه بیان کرد: عبور مستقیم تولید یکی از مهم ترین دستاوردهای ایران خودرو در سال جاری است که از خواب سرمایه قطعه ساز و خودروساز و توقف خودرو در کف پارکینگ ها جلوگیری کرده و گردش مالی خودروساز و قطعه ساز را روان تر کرده است. از طرفی تجاری سازی خودروهای ناقص تعهدات خودروساز را هم به لحاظ پرداخت مطالبات قطعه ساز و هم تحویل خودرو به مشتریان سرعت بخشیده است. 
وی افزود: با عبور مستقیم تولید و تحویل خودرو به مشتری، خودروساز نیز پول حاصل از فروش محصول را به زنجیره تامین تزریق می کند و قطعه ساز نیز این نقدینگی را در رشد تولید به کار می گیرد و با تدوام این زنجیره قول مدیران صنعت خودرو مبنی بر افزایش تیراژ تولید بدون توقف در پارکینگ ها محقق می شود و وقتی تولید به حالت پایدار برسد قطعا برآیند آن ایجاد اشتغال پایدار در جامعه خواهد بود.  
عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور با تاکید بر آثار مثبت ایجاد اشتغال پایدار در جامعه عنوان کرد: با توجه به استراتژیک بودن صنعت خودرو هم اکنون بین 600 هزار تا یک میلیون نفر به صورت مستقیم در صنعت قطعه سازی و خودروسازی فعالیت می کنند و از طرفی بخش عمده ای از محصولات صنایع فولادی،پتروشیمی و ... در این مسیر هدایت می شود. با ایجاد اشتغال پایدار فقر که دلیل اصلی بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه است به حداقل می رسد و به ندرت شاهد ناهنجاری های اجتماعی در سطح جامعه خواهیم بود.  
حقیقی در پایان خاطر نشان کرد: بدیهی است افزایش تولید و عرضه خودرو علاوه بر تنظیم بازار و کنترل قیمت ها تاثیر مثبت بر رشد اقتصادی و اشتغال پایدار در جامعه خواهد داشت.
کد مطلب: 186050
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *