۰
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
حسن بهشتی پور:

توافق هسته‌ای وقتی حاصل می شود که مسائل ایران و آژانس حل شود

یک کارشناس مسائل پرونده هسته ای ایران می گوید: توافق وقتی حاصل می شود که مسائل ایران و آژانس حل شود و بعید می دانم بدون دستیابی به تایید آژانس بتوان با چهار بعلاوه یک توافق کرد به نظر من همچنان باید منتظر بود تا ببینیم سفر آقای گروسی به کجا می انجامد و آیا می توان با آژانس به راهکار های جدید رسید یا خیر!
توافق هسته‌ای وقتی حاصل می شود که مسائل ایران و آژانس حل شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین،حسن بهشتی پور در خصوص پرونده هسته ای ایران گفت: آمریکایی ها به طور غیر مستقیم مذاکرات را تایید کردند. یکی از نشریه های آمریکایی سوالی در مورد تبادل زندانیان داشت و ما به ازای آن را آزادی دارایی های ایران در کره جنوبی عنوان کرده بود. آمریکا این موضوع را تایید کرد اما در مورد مذاکرات پنج بعلاوه یک و یا چهار بعلاوه یک حالتی از تعلیق وجود دارد. قرار بود آقای گروسی به ایران بیاید. این سفر اگر به دستیابی بر راهکارهایی منتهی شود و دو طرف توافق کنند و به سوالات آژانس پاسخ داده شود ممکن است مساله به راه حل نزدیک شود مثل زمانی که آقای البراده ای و آقای لاریجانی در سال 1386 با هم توافق کردند و به سوالات شش گانه آژانس پاسخ داده شد و نتیجه را بعد ها دیدیم.
وی افزود: اگر در این مورد هم به توافقاتی برسیم و آژانس اعلام کند که پاسخ سوالات را دریافت کرده و قانع شده است در آن زمان زمینه برای مذاکرات بین ایران و چهار بعلاوه یک باز می شود. چون اصلی ترین گره همین موضوع است. مذاکرات تبادل زندانیان باید جدا از این مذاکرات دیده شود. گفت و گو های بین ایران و چهار بعلاوه یک منوط به حل شدن مسائل هسته ای ایران و آژانس است و بعد از آن می توان انتظار داشت که گشایشی جدید رد گفت و گو ها حاصل شود.
وی در مورد اینکه آیا می توان انتظار داشت که به زودی توافقی حاصل شود؟ گفت: بستگی دارد، این جا دو موضوع جدا از هم مطرح شده است. توافق وقتی حاصل می شود که مسائل ایران و آژانس حل شود و بعید می دانم بدون دستیابی به تایید آژانس بتوان با چهار بعلاوه یک توافق کرد به نظر من همچنان باید منتظر بود تا ببینیم سفر اقای گروسی به کجا می انجامد و آیا می توان با آژانس به راهکار های جدید رسید یا خیر!
منبع:شفقنا
کد مطلب: 189825
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *