۰
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۷

کارمزد انتقال وجه بانک ها در سال1402 چقدر خواهد بود؟

کارمزد انتقال وجه 1402 در سیستم بانکداری نوین مانند پایا، ساتنا، پل و ... چقدر است؟
کارمزد انتقال وجه بانک ها در سال1402 چقدر خواهد بود؟
کارمزد انتقال وجه چیست؟
 
در سیستم بانکداری در ازای ارائه خدمات به مشتریان، چه به صورت حضوری و چه به صورت اینترنتی، هزینه‌ای دریافت می‌شود. در گذشته، بیشتر خدمات بانکداری الکترونیک به صورت رایگان بود اما حالا همه‌چیز فرق می‌کند و مشتریان باید بابت استفاده از بیشتر این خدمات هزینه‌ای با عنوان کارمزد پرداخت کنند.
از جمله خدمات بانکداری که شامل هزینه کارمزد می‌شود، سرویس انتقال وجه در حسابی به حساب است. مشتریان در ازای انتقال وجه باید مبلغ مشخصی بپردازند. از سال 1399 که نرخ خدمات بانکداری افزایش پیدا کرد تا به امروز خوشبختانه این مبلغ دست‌نخورده باقی مانده تغییری نکرده است.
کارمزد انتقال وجه 1402 چقدر است؟
کارمزد انتقال وجه 1402 بر اساس شیوه انتقال دارایی محاسبه می‌شود! در ادامه، به بررسی این شیوه‌ها می‌پردازیم:
کارمزد انتقال وجه ساتنا
یکی از روش‌های انتقال وجوه و دارایی‌ها در سیستم بانکداری نوین روش ساتنا است که رایگان نبوده و باید بابت دریافت خدمات از طریق آن کارمزد پرداخت کنید. در روش ساتنا کاربر موظف به پرداخت کارمزد 2 صدم درصد از هر تراکنش و تا سقف 25 هزار تومان است.
سقف ساتنا روزانه به صورت اینترنتی 50 تا 200 میلیون تومان و به صورت حضوری نامحدود است.

کارمزد انتقال وجه پایا
از روش انتقال وجه پایا برای انتقال دارایی‌های نسبتا زیاد استفاده می‌شود. سقف پایا روزانه تا 100 میلیون تومان است و کاربران بابت تراکنش‌ها ملزم به پرداخت کارمزد هستند. کارمزد پایا به صورت شخصی 1 صدم درصد از هر تراکنش و تا سقف 2500 تومان و به صورت گروهی (مثل پرداخت حقوق کارمندان و ...) برای هر تراکنش صد تومان محاسبه می‌شود.
کارمزد انتقال وجه پل
پل نیز یکی دیگر از شیوه‌های انتقال وجه است که کاربران زیادی در سیستم بانکداری نوین از این شیوه برای دریافت یا انتقال دارایی بین یکدیگر استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از روش پل برای انتقال دارایی‌هایی تا سقف 15 میلیون تومان در هر ساعت از شبانه‌روز استفاده کنید.
پل بر خلاف ساتنا یا پایا محدود به بازه زمانی مشخصی نمی‌شود و بعد از پروسه انتقال دارایی، وجه به حساب شخص مورد نظر منتقل خواهد شد. این خدمت نیز رایگان نیست و بابت دریافت خدمات از آن باید برای هر تراکنش 2 صدم درصد از تراکنش را پرداخت کنید. کمترین میزان کارمزد در پل 500 تومان است.
کارمزد انتقال وجه با شبا
شماره شبا یک کد 24 رقمی بوده که با پیشوند IR شروع می‌شود و برای حساب هر کدام از مشتریان بانک‌ها منحصر‌به‌فرد است. کارمزد انتقال وجه 1402 با شبا به روش انتقال وجه توسط مشتری بستگی دارد که می‌تواند یکی از شیوه‌های پل، ساتنا یا پایا باشد.
کارمزد انتقال وجه کارت به کارت
یکی از روش‌های متدوال برای انتقال وجه کارت به کارت بوده که در شبکه شتاب انجام می شود. کارمزد انتقال وجه به روش کارت به کارت تا سقف 1 میلیون تومان، 600 تومان است. در صورت افزایش مبلغ کارت به کارت، به ازای هر 1 میلیون تومان، 240 تومان به نرخ کارمزد اضافه می شود.

انتقال وجه بدون کارمزد
با ویژگی کیف به کیف در اپلیکیشن پی پاد، شما می‌توانید وجه موردنظر خود را برای دیگران ارسال کنید. انتقال وجه با اپلیکیشن پی پاد با قابلیت کیف به کیف رایگان بوده و کارمزدی برای انتقال وجه از شما گرفته نخواهد شد.
.
کد مطلب: 191658
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *