۰
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۷
سبحانی‌نیا:

مرتضوی عزل نشود، وزیر استیضاح می‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس، با لازم الاجرا خواندن حکم دیوان عدالت اداری درباره عزل سعید مرتضوی از ریاست سازمان تامین اجتماعی، گفت: اظهارات مطرح شده از سوی دولت برای زیر سوال بردن حکم دیوان عدالت اداری به هیچ عنوان وجاهت قانونی ندارد.
به نقل از خانه ملت حسین سبحانی‌نیا، درباره ضرورت اجرایی شدن حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر عزل سعید مرتضوی از سمت خود، افزود: با توجه به اینکه دیوان عدالت اداری یکی از مراجع تصمیم‌گیر در بحث‌های قضایی و شکایت‌‌های ارجاعی است، بر این اساس هر حکمی که از سوی این مرکز صادر شود لازم‌الاجراست.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم اجرایی شدن حکم دیوان عدالت اداری از سوی قوه مجریه برای عزل رئیس سازمان تامین اجتماعی، ادامه داد: اینکه دولت با بحث‌های جانبی و سیاسی خواندن این حکم به دنبال زیر سوال بردن حکم دیوان عدالت اداری است وجاهت قانونی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم، درباره ضمانت اجرایی این حکم، یادآرو شد: در این زمینه دیوان عدالت اداری و قوه قضائیه باید اقدامات لازم جهت دفاع از این حکم و اجرایی شدن آن را پیگیری کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اجرای حکم دیوان عدالت اداری برای عزل مرتضوی را اجرای قانون خواند و درباره پیگیری‌های نظارتی مجلس در این زمینه، گفت: به طبع چنانچه از اجرای این حکم سرباز زده شود تعدادی از نمایندگان که از ابتدا با انتصاب رئیس سازمان تامین اجتماعی مخالف بودند وارد عمل خواهند شد، زیرا آنها منتظر حکم دیوان بودند و اکنون که حکم صادر شده چنانچه از اجرای آن استنکاف شود برای پیگیری آن وارد عمل خواهند شد ولو اینکه به استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بینجامد./
کد مطلب: 1921
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *