۰
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۸
محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا؛

تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی در سایپا

گروه اقتصادی-عباس قاری-مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد افزایش قیمت های اخیر خودرو اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس فعلی و تاکید بر موضوع مهار تورم ما از مبنای افزایش قیمت ها راضی هستیم ضمن اینکه از شورای رقابت و سازمان حمایت نیز تشکر می کنیم
تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی در سایپا

به گزارش مردم سالاری آنلاین ،مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا،در خصوص شیوه قیمت‌گذاری خودرو گفت: قیمت‌گذاری دستوری خودرو در دهه‌های گذشته نیز اتفاق افتاده بود و در آن زمان بسیاری از خودروها به صورت ناقص تحویل مشتریان می‌شد تا زمانی که دولت قیمت‌های خودرو را آزاد کرد و در  ادامه بازار با افزایش تولید خودروسازان به ثبات رسید. با این حال شیوه قیمت‌گذاری دستوری همچنان با وجود مشکلات زیاد برای بخش صنعت خودرو ادامه دارد.
مدیرعامل گروه سایپا گفت: امسال اولین خودرو پلاگین هیبرید و الکتریکی از سوی سایپا به بازار عرضه خواهد شد و در گام دوم محصولات داخلی سایپا مانند آریا به پیشرانه هیبریدی معرفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: با آزادسازی قیمت‌ها در دهه ۸۰ افزایش تولید خودروسازان تا حدی رشد کرد که قیمت خودرو در بلند مدت به ثبات رسید و عرضه خودرو به صورت اقساطی نیز از طرف خودروسازان آغاز شده بود.
وی ادامه داد: اما با تمام مشکلات تولید هدف صنعت خودرو کشور، حرکت به سمت تکنولوژی‌ مدرن و کاهش آلودگی زیست محیطی باشد و در ده سال آینده باید صنعت خودرو کشور به سوی تولید خودرو الکتریکی حرکت کند.

 تیموری اظهار داشت: بسیاری از کشورهای منطقه از جمله روسیه آرزو دارند که صنعت خودروی ایران را داشته باشند.
مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا افزود: با روسیه مذاکراتی انجام شده که برخی محصولاتمان را در خطوط تولید روسیه تولید کنیم.
وی اظهار داشت: در دهه 1400 باید در حوزه خودرو به تکنولوژی های جدید که به محیط زیست کمک می کند مجهز شویم و لذا سیاستگذاری من برای سال های 1400 تا 1410 به سمت تولید خودروهای پاکی که آلایندگی محیط را کاهش دهد.
تیموری افزود: تمرکز ما امسال تحویل خودروها در زمانی به نسبت کمتر از پارسال است و برنامه ریزی ما برای تحویل خودرو زیر یکصد روز است.
وی با اشاره به واردات دو مدل چانگان گفت: قیمت تمام شده درب گمرک اعلام شده چانگان حدود 900 میلیون است که با توجه به سود 17 درصدی در نظر گرفته شده و محاسبه تمام هزینه ها از جمله عوارض و ارزش افزوده و غیره، قیمت تمام شده آن بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان نخواهد بود و این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار حدود دو میلیارد و پانصد میلیون تومان است.
 
مدیرعامل گروه سایپا گفت: امسال اولین خودرو پلاگین هیبرید و الکتریکی از سوی سایپا به بازار عرضه خواهد شد و در گام دوم محصولات داخلی سایپا مانند آریا به پیشرانه هیبریدی معرفی خواهد شد.
تیموری گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سایپا قرار است خط تولید ساخت پیشرانه جدید ۱۶ سوپاپ خود را در مگا‌‌موتور آغاز کند و در این خط پیشرانه‌های با حجم ۱.۵ تا ۲.۵ لیتری تولید خواهد شد و می تواند نیاز داخلی صنعت خودرو را در داخل تامین کند و قرار است این خط تولید هفته جاری افتتاح شود.
وی در خصوص واردات خودرو گفت: سایپا  اولین شرکتی بود که محصولات وارداتی خودرو را در سامانه فروش به مشتریان تحویل داد و امسال نیز در تلاش هستیم زمان ثبت سفارش تا تحویل خودرو وارداتی را کاهش دهیم.
مدیر عامل سایپا تاکید کرد: این شرکت امسال اولین خودرو پلاگین هیبرید و خودرو الکتریکی (EV) را به بازار عرصه خواهد کرد و در گام دوم محصولات داخلی سایپا مانند آریا به صورت هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد.
 
تیموری گفت: گام‌های اولیه تولید این پروژه که قرار بود در اسفند ماه سال گذشته رونمایی شود در بهمن ماه 1401 آغاز شده است.
وی افزود: نسخه نهایی این محصول که توسط پارس خودرو تولید می‌شود به زودی و هم زمان با رونمایی خط تولید رباتیک مگاموتور و با حضور مسئولین صنعتی کشور رونمایی خواهد شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه عنوان کرد: پروژه P90 بر روی پلتفرم خودرو ال‌نود بنا شده و اتاق آن بیشتر به ساندرو شباهت دارد.
وی اضافه کرد: با پلتفرم ال‌نود (لوگان) سه خودر‌و تندر 90، ساندرو و ساندرو استپ‌وی ساخته شده است و پروژه P90در حقیقت نسخه‌ای بومی‌سازی شده از این محصولات است.
تیموری عنوان کرد: موتوری که قرار است بر روی این خودرو عرضه شود بر پایه همان موتور K4M ال‌نود ساخته شده ولی راندمان تولیدی آن کمی بیشتر از ال‌نود خواهد بود‌.
 
وی همچنین در خصوص تغییرات خودرو آریا در فاز دوم اضافه کرد: داشبورد این خودرو در نسخه اولیه از نوع Hard است اما در نسخه فاز دوم این داشبورد به حالت Soft تغییر پیدا خواهد کرد و بر روی آن آپشن‌هایی مثل هدآپ دیسپلی و شارژر وایرلس نیز نصب خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر این موضوع که «آریا» نخستین خودرو تولیدی این شرکت است که با گارانتی 5 ساله عرضه می شود گفت: موتوری که قرار است بر روی انی خودرو نصب شود در حقیقت نسخه‌ای از زبر مجموعه‌های موتوری میتسوبیشی به حساب می‌آید که امتحان خود را بر روی خودروهای متعددی در جهان پس داده است پ به همین جهت بسیار قابل اعتماد است.
تیموری در انتها عنوان کرد: کار بر روی پروژه P90  اتوماتیک نیز به صورت مپازی توسط مهندسان گروه سایپا در جریان است و در فاز دوم و بعد از معرفی نهایی نسخه دستی، نسخه اتوماتیک این محصول با گیربکس DAE که هم‌اکنون بر روی شاهین اتوماتیک نصب می‌شود معرفی خواهد شد.
 
وی افزود: در هفته جاری رو نمایی از مدرن ترین خط تولید موتور را خواهیم داشت که این موتور بر روی دو خودرو نصب خواهد شد.
 
 
کد مطلب: 193895
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *