۰
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۴

هشدار سیل و تگرگ در این ۲ استان کشور

سازمان هواشناسی نسبت به رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر در نیمه‌شمالی اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی هشدار داد.
هشدار سیل و تگرگ در این ۲ استان کشور
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا،سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و برخی نقاط تگرگ از یکشنبه تا صبح دوشنبه ( ۲۸ تا ۲۹ خرداد) خبر داد.

این شرایط جوی روز دوشنبه در نیمه‌شمالی اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

 

دراثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی و احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه‌کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. 

کد مطلب: 197680
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *