۰
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵

درخواست ضدآمریکایی ماکرون از کشورهای اروپایی

رئیس‌جمهور فرانسه از کشورهای اروپایی خواست به دنبال استقلال بیشتر در دفاع از حریم هوایی خود باشند و از اتکای بیش از حد به آمریکا خودداری کنند.
درخواست ضدآمریکایی ماکرون از کشورهای اروپایی

به گزارش مردم سالاری آنلاین، استار تریبیون گزارش داد، ماکرون در سخنرانی پایانی کنفرانسی در پاریس که در آن وزرای دفاع و دیگر نمایندگان ۲۰ کشور اروپایی حضور داشتند نظر خود در مورد ایده حفاظت از حریم هوایی اروپا توسط اروپایی‌ها را مطرح کرد.

سازمان دهندگان فرانسوی گفتند که این گفت و گوها شامل نبرد ضد پهپاد و دفاع موشکی بالستیک بود و خاطرنشان کردند که حمله تمام عیار مسکو به اوکراین اهمیت و کارآمدی چنین تجهیزاتی را نشان داده است. در این کنفرانس بازدارندگی سلاح‌های هسته‌ای نیز در دستور کار بود.

ماکرون گفت: ما باید بدانیم که تهدید چگونه است و باید بررسی شود که چه تجهیزاتی را می‌توانیم تولید و چه تجهیزاتی را باید خریداری کنیم.

در این نشست آلمان، انگلیس و سوئد و همچنین همسایگان اوکراین مانند لهستان، اسلواکی، مجارستان و رومانی و نمایندگان ناتو و اتحادیه اروپا حضور داشتند.

ماکرون از سازندگان تجهیزات دفاعی اروپایی خواست سیستم‌های نظامی مستقل بسازند و تولید آن‌ها را در این قاره انجام دهند.

فرانسه آشکارا از طرح آلمان برای بهبود قابلیت‌های دفاع هوایی اروپا انتقاد کرده است.

پروژه موسوم به سپر آسمان اروپا که در پایان سال گذشته راه‌اندازی شده, از ۱۷ کشور اروپایی از جمله انگلیس تشکیل شده است اما فرانسه در آن حضور ندارد. این طرح قرار است در سیستم‌های دفاع هوایی و موشکی ناتو ادغام شود.

دولت فرانسه معتقد است که این پروژه حاکمیت اروپا را حفظ نمی‌کند، زیرا تجهیزات تا حد زیادی بر اساس صنایع آمریکا و اسرائیل خواهد بود.

کد مطلب: 197776
برچسب ها: امانوئل ماکرون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *