۰
سه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰

توفان ۱۰۵۹ سیستانی را راهی بیمارستان کرد

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: توفان و ریزگرد در سیستان طی روزهای اخیر یک هزار و ۵۹ نفر از مردم منطقه ‌را راهی بیمارستان‌ و مراکز درمانی کرده است.
توفان ۱۰۵۹ سیستانی را راهی بیمارستان کرد

به گزارش مردم سالاری آنلاین، مجید محبی اظهارکرد: وقوع توفان گرد و خاک و پراکنده شدن ریزگرد در سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان از یکم تیر تاکنون یک هزار و ۵۹ نفر از مردم منطقه ‌را راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرده که از این تعداد ۹۱۳ نفر به سرپایی درمان و ۱۴۵ نفر به دلیل شدت عوارض این پدیده در بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم منطقه سیستان در این مدت بوده است.

مدیرکل دفتر بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی نیروهای ‌امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‌هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‌

به گفته رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران وضع هوا سیستان و بلوچستان؛ در پی فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان، بارندگی در سراوان به ۱۵ میلی‌متر و سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۱ کیلومتر در ساعت رسید.

علی ملاشاهی اظهارکرد: وزش باد شدید با بیشینه ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۶۰۰ متر کاهش داد.

کد مطلب: 198173
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *