۰
جمعه ۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۲

نامه مهم کاردار ایران به رهبران اسلامی انگلیس

کاردار سفارت ایران طی نامه‌ای به رهبران مسلمان در انگلیس خواستار محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد شد.
نامه مهم کاردار ایران به رهبران اسلامی انگلیس
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا،سید مهدی حسینی متین روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: من امروز نامه ای را برای همه نمایندگان دیپلماتیک کشورهای مسلمان و رهبران اسلامی در بریتانیا ارسال و درخواست کردم که علیه اقدام برنامه ریزی شده قرآن سوزی در استکهلم اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام شنیع در عید سعید قربان باید مورد محکومیت همه مسلمانان و مراکز اسلامی باشد.

 

در این نامه که یک نسخه آن توسط ایرنا مشاهده شد، هرگونه بی احترامی به باورهای دینی محکوم و بر اهمیت احترام به اعتقادات و باورهای دینی تاکید شده است.متن کامل این نامه از این قرار است: همانطور که می دانید، چهارشنبه گذشته، ۲۸ ژوئن ۲۰۲۳، یک اقدام توهین آمیز برنامه ریزی شده در استکهلم سوئد رخ داد که قلب همه مسلمانان را در سراسر جهان جریحه دار کرد و در عین حال عمیقاً مورد توهین قرار داد. مردی در مراسم آتش زدن قرآن در خارج از مسجد مرکزی در استکهلم در تعطیلات مسلمانان عید قربان که یکی از مهم‌ترین زمان‌ها در تقویم اسلامی است، شرکت کرد. این اقدام شنیع کاملا تاسف آور و محکوم است.

این نامه می‌افزاید:‌ ما می‌خواهیم فرصت را مغتنم شمرده و از نمایندگان دیپلماتیک کشورهای مسلمان در انگلیس، رهبران و امامان همه مساجد، مراکز و مؤسسات اسلامی در انگلستان، درخواست می‌کنیم که این رفتارهای توهین‌آمیز را محکوم کنندکاردار سفارت کشورمان تصریح کرد: سکوت و بی‌عملی جایز نیست چرا که عاملان این‌گونه اقدامات را نسبت به تکرار آن جستورتر می‌کند. چشم پوشی نسبت به این گونه اعمال شنیع، مصداق شریک بودن در آنهاست.

وی تصریح کرد: ما قویاً از دولت سوئد می خواهیم که فوراً وارد عمل شده و عاملان این اقدام شنیع را دستگیر و محاکمه کند تا هیچ کس نتواند علیه آموزه های اسلام و اعتقادات مسلمانان یا هر دین دیگری در آینده اقدام کند.

به گزارش ایرنا، یک افراطی سوئدی روز چهارشنبه به وقت محلی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.این هتک حرمت قرآن کریم با موج محکومیت گسترده بویژه در سطح جهان اسلام روبرو شده است. «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین راستا پیش از این هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرد و در توییتی نوشت: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

کد مطلب: 198348
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *