۰
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۵

تاثیر کمبود بودجه در عدم تصویب ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه معلمان

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ تاثیر کمبود بودجه در عدم تصویب ۵۰ درصد فوق العاده ویژه معلمان وجود دارد، اما ما به دنبال این هستیم کسانی که نیروهای اداری صرف هستند و متاسفانه از رتبه‌بندی جامانده‌اند را در اولویت قرار دهیم و به وضعیت نیروهای خدماتی که شرایط موجود حق‌شان نیست و حقوق پایینی در حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان دریافت می‌کنند را ساماندهی کنیم.
تاثیر کمبود بودجه در عدم تصویب ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه معلمان

«قاسم احمدی لاشکی» معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در مورد وضعیت تصویب ۵۰ درصد فوق العاده ویژه کارکنان آموزش و پرورش توضیح داد: تصویب ۵۰ درصد فوق العاده ویژه معلمان به شورای حقوق و دستمزد برده شده است، اما هنوز نتیجه نهایی حاصل نشده و ما تلاش می‌کنیم در برنامه هفتم توسعه کشور این فوق العاده حتما آورده شود. 

احمدی لاشکی ادامه داد: پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه کرده‌ایم، اما تا زمانی که شورای حقوق و دستمزد این مسئله را مصوب نکند عملا شدنی نیست. 

او در پاسخ به این سوال که آیا دلیل‌ عدم تصویب ۵۰ درصد فوق العاده ویژه کمبود بودجه است یا مشکل دیگری وجود دارد؟ اینطور گفت: بله، تاثیر کمبود بودجه هم وجود دارد؛ ولی ما به دنبال این هستیم کسانی که نیروهای اداری صرف هستند و متاسفانه از رتبه‌بندی جامانده‌اند را در اولویت قرار دهیم و همچنین به وضعیت نیروهای خدماتی که این شرایط موجود حق‌شان نیست و حقوق پایینی در حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان دریافت می‌کنند و با این عدد پایین باید هر ماه زندگی را سپری کنند، ساماندهی کنیم. 

 معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: مشکلات این دسته از نیروهای ما باید به سرعت حل شود و تعدادشان هم خیلی زیاد نیست و شاید نزدیک به ۵۰ هزار نفر باشند. جمعیت کلی آموزش و پرورش اگر یک میلیون نفر در نظر گرفته شود؛ رسیدگی شرایط و نیازهای همه آن‌ها برای ما مهم است و باید در برآوردهای مالی لحاظ شوند، اما فعلا اولویت افرادی هستند که از رتبه‌بندی جا مانده اند. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه معوقات نیروهای این وزارتخانه و آخرین اخبار از پرداخت این معوقات اظهار کرد: برنامه‌های متعددی برای این معوقات داریم و جلسه‌ای با وزیر و افراد عضو در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور داشتیم. 

احمدی لاشکی با بیان اینکه باید برای پرداخت معوقات اهم و مهم را در نظر داشت، گفت: پرداخت همه معوقات دارای اهمیت است، اما برخی از آن‌ها رای دادگاه دارند؛ مثلا معوقات معلمان خارج از کشور رای دارد و نمی‌توانیم به پرداخت  دستمزد معلمی که چند سال اوراق امتحانی را تصحیح کرده و حق‌الزحمه‌اش را نداده‌ایم، بی‌توجه باشیم یا نیروی خدماتی ما که چندین سال است پول لباس دریافت نکرده باید به حقش برسد. پس همه معوقات باید پرداخت شوند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: برای ما ابتدا پرداخت معوقات کارکنان خودمان اهمیت دارد و پرداخت معوقات ملکی و قراردادها در درجه بعدی اهمیت قرار می‌گیرد. 

یادآوری این نکته لازم است که «رضا حاجی‌پور» سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، پیشتر با بیان اینکه فوق العاده ویژه کارکنان آموزش و پرورش به طور میانگین حدود ۲۱ درصد است، گفته بود: دریافتی کارکنان اداری و خدماتی آموزش و پرورش از سایر دستگاه‌ها کمتر است. این تفاوت دریافتی باید با افزایش فوق العاده ویژه در حکم این کارکنان افزایش یابد. 

به گفته حاجی پور؛ با مصوبه شورای حقوق و دستمزد این رقم می‌‎تواند افزایش یابد تا این اختلاف حقوقی بین نیروهای آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها جبران شود. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از پیگیری این مسئله از طریق کمیسیون آموزش با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داده و گفته بود وزیر آموزش و پرورش قول ترمیم حقوق نیروهای اداری و خدماتی آموزش و پرورش را داده و انتظار داریم هرچه زودتر این اقدام صورت گیرد.

کد مطلب: 199399
برچسب ها: معلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *