۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۵

تشریح جزئیاتی از مراحل آواربرداری در حادثه ریزش چندین ساختمان در حال ساخت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران جزئیاتی از مراحل آواربرداری در حادثه ریزش چندین ساختمان در حال ساخت در منطقه خلازیر را تشریح کرد.
تشریح جزئیاتی از مراحل آواربرداری در حادثه ریزش چندین ساختمان در حال ساخت

به گزارش مردم سالاری آنلاین، صبح دیروز در فرآیند تخریب ساختمان‌ها که بدون توجه به مقررات در منطقه خلازیر به صورت غیرمجاز ساخته شده است، در حین عملیات تعدادی از عوامل انتظامی و شهرداری در زیر آور مانده و تعدادی از آنها مصدوم و تعدادی جان خود را ازدست دادند.

«جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۱۲:۲۴یک مورد ریزش ساختمان در شهرک احمدیه واقع در خلازیر به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: در این حادثه چند ساختمان در حال ساخت، ریزش کرده است و تاکنون نیز ۲ نفر زنده از زیر آوار خارج شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: در حال حاضر ۵ ایستگاه آتش‌نشانی و چندین دستگاه و خودروی پشتیبانی به محل حادثه اعزام شده است.

همچنین جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جزئیات آواربرداری در حادثه ریزش چندین ساختمان در حال تخریب در منطقه خلازیر گفت: تیم های هوابرش در حال برش اسکلت های سنگین آوارها هستند.

وی ادامه داد: تیم های مکانیکی درحال حاضر عملیات آواربرداری سنگین را آغاز کرده و مشغول پیشروی هستند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، دقایقی پیش یکی از افراد گرفتار شده در زیر آوار توسط آتش نشانان پیدا و از زیر آوار خارج شده و متاسفانه این فرد با تایید عوامل اورژانس جان خود را از دست داده است.

همچنین براساس اعلام پلیس پایتخت سرهنگ یزدان سلیمان آبادی، رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ از زیر آوار خارج و شناسایی شد.

همچنین به گفته ملکی لحظاتی قبل پیکر دومین مفقودی از زیر آوار خارج شد. 

سعید سمیعی، رئیس عملیات اورژانس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزئیات امدادرسانی در منطقه خلازیر گفت: در پی ریزش آوار ساختمان‌های  در حال ساخت ۱۱ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۸ نفر به بیمارستان اعزام و ۳ نفر در محل درمان شدند. یک نفر فوت و نیز احراز هویت شده است.

وی ادامه داد: از لحظه صفر حادثه هشت دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس به محل اعزام شدند.

براساس اعلام پلیس پایتخت، پیکر سرگرد حسین اسماعیلی از پرسنل پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ دقایقی پیش از زیر آوار خارج و شناسایی شد.

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در حاشیه آوار برداری از افراد محبوس شده در زیر ساختمان‌های غیرمجاز در منطقه ۱۹  گفت: متاسفانه حادثه تلخ فرورزیش محدوده خلازیر واقع در ۱۹ را شاهد بودیم.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه ۱۹ تصریح کرد: صبح امروز در فرایند تخریب این ساختمان‌ها که بدون توجه به مقررات ساخته شده است و در حین عملیات تعدادی از عوامل انتظامی و شهرداری در زیر آور ماندند و تعدادی از آنها مصدوم و تعدادی جان خود را ازدست دادند.

به گفته جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران پیکر سومین مفقودی نیز از زیر آوار خارج شد. 

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران همچنین از پیدا شدن پیکر چهارمین نفر از زیر آوار خبر داد.

کد مطلب: 200532
برچسب ها: حادثه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *