۰
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵

قانون های خاص فوتبال که شاید ندانید

فوتبال در کنار قوانین عام و معروف خود، قانون هایی عجیب و کمتر شنیده شده هم دارد. ما قصد داریم در چند گزارش، به معرفی قانون های خاص فوتبال بپردازیم.
قانون های خاص فوتبال که شاید ندانید

به گزارش مردم سالاری آنلاین، هواداران فوتبال با قانون های معروف و شناخته شده این رشته ورزشی کاملا آشنا هستند. احتمالا دیگر مسائلی چون آفساید، هند و خطای پنالتی مفاهیم پیچیده ای برای آن ها نباشد. اما قوانین کمتر شناخته شده فوتبال چطور؟ قوانینی که شاید افراطی ترین هواداران فوتبال هم کمتر درباره آن بدانند. 

شاید جالب باشد بدانید ضربه دروازه که پس از خروج توپ از خط عرضی زمین و معمولا توسط دروازه بان به توپ زده می شود تا بازی مجددا به جریان بیفتد هم دارای قوانین خاص خودش است. در گذشته، قانون حاکم بر ضربه دروازه به این شکل بود که توپ می بایستی حتما از محوطه جریمه خارج شود و اگر توپ بر اثر ضربه دروازه بان از محوطه خارج نمی شد، بازی مجددا به جریان نمی افتاد و این ضربه تکرار می شد.

در حال حاضر اما قانون به این ترتیب نیست و دیگر هیچ الزامی به خروج توپ از محوطه جریمه وجود ندارد و دروازه بان حتی می تواند با یک پاس ساده و کوتاه بازی را از مقابل دروازه خود به جریان بیندازد.

قانون جدید البته یک تهدید برای تیم شروع کننده بازی و یک فرصت برای مهاجم حریف هم در دل خود دارد. تصور کنید دروازه بان به شکلی نادرست بازی را آغاز کند. مثلا شوت خوبی به توپ نزند یا پاس اشتباهی بدهد و توپ در درون محوطه جریمه به مهاجم حریف برسد. مهاجم می تواند به سادگی این توپ را وارد دروازه کند. این گل طبق قوانین فعلی فوتبال صحیح است اما در گذشته این گل مردود اعلام می شد چرا که در این فرض، توپ هنگام شروع بازی از کنار دروازه، از محوطه جریمه خارج نشده است.

کد مطلب: 205689
برچسب ها: فوتبال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *