۰
دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

ارتش انگلیس در تدارک حمله موشکی به یمن

نشریه انگلیسی از طرح تحریک آمیز ارتش این کشور برای دست زدن به حملات هوایی علیه مواضع نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ خبر داد.
ارتش انگلیس در تدارک حمله موشکی به یمن

به گزارش مردم سالاری آنلاین، نشریه انگلیسی «تایمز» گزارش داد، ارتش انگلیس در حال تدارک یک طرح تحریک آمیز برای دست زدن به موجی از حملات هوایی علیه مواضع نیرو‌های یمنی در دریای سرخ بوده که چشم‌انداز تشدید چشمگیر تنش‌ها در منطقه را مطرح می‌کند.

به نوشته تایمز، بر مبنای این برنامه، نیرو‌های بریتانیا به نیرو‌های آمریکایی و احتمالا نیرو‌های یک کشور اروپایی دیگر ملحق شده تا حملات موشکی علیه اهداف از پیش برنامه‌ریزی شده متعلق به نیرو‌های مسلح یمن در دریا یا در داخل خود یمن اجرا کنند.

یک منبع وابسته به دولت انگلیس گفت، لندن برای اجرای این حملات هماهنگ از جنگنده‌های نیروی هوایی خود برای نخستین بار یا ناو جنگی اچ. ام. اس دیاموند بهره خواهد گرفت.

همچنین تایمز نوشت که انتظار می‌رود انگلیس و آمریکا تا ساعاتی دیگر یک بیانیه بی‌سابقه را منتشر کرده و در آن به ارتش یمن هشدار دهند: «یا حملات علیه کشتی‌های تجاری را متوقف کند یا با قدرت نظامی غرب مواجه شود.»

پیش از این فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا از درگیری بالگرد‌های نیروی دریایی این کشور با قایق‌های متعلق به یمن در جنوب دریای سرخ خبر داد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای به حادثه در نزدیکی بندر الحدیده یمن واکنش نشان داد و اعلام کرد که قایق‌های متعلق به «حوثی‌های یمن» به یک کشتی کانتینربر و بالگرد‌های نیروی دریایی آمریکا در جنوب دریای سرخ حمله کردند.

سنتکام در این بیانیه گفته که یک کشتی کانتینربر متعلق به شرکت حمل و نقل دریایی «مارسک» دو تماس اضطراری برقرار کرده مبنی بر اینکه از سوی ۴ قایق متعلق به حوثی‌های یمن مورد حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است؛ خدمه قایق‌ها با سلاح‌های سبک به سمت کشتی مارسک تیراندازی کرده و تا فاصله ۲۰ متری کشتی پیش رفته و قصد داشتند وارد عرشه کشتی شوند.

پس از این تماس‌های اضطراری، بالگرد‌های آمریکایی به تماس پاسخ دادند وارد عمل شده و این قایق‌ها به سمت آن‌ها تیراندازی کردند.

سنتکام مدعی شده که بالگرد‌های نیروی دریایی آمریکا برای دفاع از خود به آتش قایق‌ها پاسخ داده و سه قایق از چهار قایق کوچک را غرق کردند و خدمه قایق‌ها نیز کشته شدند.

سنتکام همچنین مدعی شده که هیچ آسیبی به تجهیزات و خدمه آمریکایی وارد نشده است. / فارس

کد مطلب: 209124
برچسب ها: انگلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *