۱
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۵

ازدواج با دختر بزرگتر خوبه؟ (10 مزیت ازدواج با زن بزرگتر)

 ازدواج با دختر بزرگتر موضوعی شخصی است که مردان زیادی آن را نمی پسندند، اما بعضی طرفدار آن هستند چون دلباخته دختر بزرگتر از خود شده اند. از دید روانشناسی ازدواج با زن بزرگتر مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.
ازدواج با دختر بزرگتر خوبه؟ (10 مزیت ازدواج با زن بزرگتر)

مزایا و معایب ازدواج با دختر بزرگتر

ازدواج با یک زن مسن‌ تر از خود می تواند تجربه ای فوق العاده و رضایت بخش برای بسیاری از زوج ها باشد. سن نباید تنها عامل اتخاذ چنین تصمیم مهمی باشد. آنچه واقعا مهم است سازگاری، عشق و درک بین پارتنرهاست. تفاوت سنی در روابط لزوما منجر به نارضایتی یا طلاق نمی شود.

در واقع، یک مطالعه به این نتیجه رسید که زوجین سن بالا در یک ازدواج به طور کلی رضایت در عشق و روابط را با ویژگی هایی مانند قابلیت اعتماد متقابل، تعهد و وفاداری برابر می دانند.


چرا یک مرد می خواهد با یک زن بزرگ تر از خود ازدواج کند؟

البته مردان بیشتر شیفته‌ زنان جوان‌ می‌شوند، اما روند رو به رشدی از مردان جوان تر هم وجود دارد که به زنان مسن تر از خود علاقمند هستند. ما نمی توانیم برخی از سلبریتی‌ها را که با یک زن مسن‌تر از خود رابطه برقرار می کنند و در آن موفق می شوند، نادیده بگیریم.

بسیاری از مردم شیفته داستان هایی مانند بازیگر هیو جکمن هستند که ۱۳ سال از همسرش دبورا لی فورنس کوچک‌تر است یا امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه همسری مسن تر از خود دارد!

این مثال ها نشان می دهند که سن نباید مانعی برای عشق و باشد و ازدواج معنی دیگری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. مردم کم کم متوجه می شوند که تفاوت های سنی می تواند منجر به ارتباطات معنادار و شادی در یک رابطه شود.

مردان ممکن است به دلایل مختلف تصمیم به ازدواج با زنان مسن‌تر از خود بگیرند. زنان سن بالا اغلب تجربه زندگی و بلوغ عاطفی زیادی را برای رابطه به ارمغان می آورند که منجر به ارتباط و رسیدگی بهتر به تعارضات می شود.

چرا ازدواج با دختر بزرگتر بد نیست؟

در ادامه 10 دلیل برای اینکه ازدواج با یک زن بزرگ تر از خود می تواند تصمیم عاقلانه ای باشد را بیان می کنیم. چون سن نباید مانعی برای عشق باشد و برای بسیاری از مردان، ازدواج با یک زن مسن تر از خود می تواند منجر به یک رابطه رضایت بخش شود.

1) شما یک سبک زندگی پایدار و امن ایجاد خواهید کرد

ازدواج با زن بزرگتر از نظر روانشناسی اغلب به این معنی است که آنها پیام‌های متناقضی به شما نمی‌دهند، تصمیم نمی‌گیرند اوضاع را تغییر دهند (به ظاهر غیرمنطقی)، یا پول زیادی برا خواسته‌هایشان خرج نمی‌کنند. پس ازدواج تان پایداری بیشتری خواهد داشت.

2) خاطرات صمیمانه خلق خواهید کرد

ازدواج با یک دختر بزرگتر از خود افق های جدیدی از تجربه زندگی را به رویتان باز می کند. زنان مسن تر تمایل به درک آنچه در زندگی مهم است دارند، بنابراین تمایل به ایجاد خاطرات شگفت انگیز داشته و می خواهند در شادی های اساسی زندگی مانند گذراندن وقت با افرادی که دوست دارند و انجام کارهایی که دوست دارند، شرکت کنند.

3) فضایی برای کارهایی که می خواهید انجام دهید خواهید داشت

زنان مسن تر معمولا تصور نمی کنند که تمایل شما به تنها بودن یا تفریح با دیگران بازتابی از رابطه شما با آنها است یا اینکه ممکن است نشان دهنده عدم تمایل شما به صرف وقت با همسرتان باشد. یعنی احتمال اینکه درک بالایی از خواسته های شما داشته باشند زیاد است.

4) ازدواج با زن بزرگتر یعنی با او احساس صمیمیت شدیدی خواهید داشت

وقتی با یک دختر بزرگتر ازدواج می کنید، ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که آن ها از هر لحاظ پذیراتر هستند. یک مرد جوان که با یک زن مسن تر از خود ازدواج می کند می تواند صمیمیت را با شدت بیشتری تجربه کند.

5) بعد ازدواج با دختر بزرگتر از خود زندگی عاطفی آرام‌ تری خواهید داشت

زنان مسن‌تر تمایل بیشتری به کنترل احساسات خود نسبت به زنان جوان‌تر دارند.

آن ها خودآگاه تر، سازگارتر و متعادل تر از افراد جوان‌تر هستند. آن ها معمولا تحت تاثیر چیزهای به ظاهر پیش پا افتاده ای که برای یک زن جوان‌تر جذاب است، قرار نمی گیرند.

6) ممکن است زندگی جنسی رضایت بخشی برایتان به ارمغان بیاورد

بسیاری از جوانان نسبت به روابط خود احساس ناامنی می کنند. معمولا خانم های جوان همیشه نمی دانند که چه می خواهند یا چگونه با مردان جوان مردانه کنار بیایند.

در حالی که زنان مسن تر این چنین هستند، آن ها فقط به فکر منفعت یا ایجاد احساس رضایت کاذب نیستند.

آن ها مطمئن می شوند که هر دوی شما از لحاظ جنسی راضی هستید. به این معنی که همراه با صمیمیت، یک زندگی فوق العاده و کاملا رضایت بخش ایجاد خواهند کرد.

7) درک بهتری از روابط خواهید داشت

ازدواج با دختر بزرگتر مزایای زیادی دارد که این یکی از آنهاست.

خانم های بزرگتر از شما احتمالا در روابط قبلی، هم موفقیت ها و هم چالش ها را تجربه کرده اند. این تجربیات درس های ارزشمندی هستند که برای ایجاد یک مشارکت قوی و عاشقانه لازم است.

آن ها اهمیت ارتباط، مصالحه و احترام متقابل را می دانند و یک ارتباط سالم و موفق را پرورش می دهند.

8) حمایت عاطفی بیشتری خواهید داشت

ازدواج با زن بزرگتر از نظر روانشناسی برای مردانی که حمایت عاطفی نیاز دارند مناسب است.

زنان مسن‌تر اغلب جنبه پرورشی دارند که به حمایت عاطفی گسترش می یابد. آن ها گوش شنوا، همدلی و مراقبت را در زمان های سخت ارائه می دهند و باعث می شوند که شما احساس دوست داشته شدن و درک شدن کنید.

این پیوند عاطفی رابطه شما را تقویت می کند و می دانید که می توانید در زمان خوشی و سختی به یکدیگر تکیه کنید.

9) او به شما کمک می کند تا کلیشه ها را بشکنید

سن هرگز نباید پتانسیل یک ازدواج موفق را تعیین کند. عشق هیچ مرزی نمی شناسد و ازدواج با زن مسن تر از خود، هنجارهای اجتماعی را به چالش می کشد.

شکستن کلیشه ها و پذیرفتن ارتباط منحصر به فردتان می تواند منجر به یک شراکت زیبا و با ارزش شود که انتظارات مبتنی بر سن را کاهش می دهد.

10) تجربیات دختر بزرگتر به کارتان می آید

یکی از مهم ترین مزایای ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی این است که آنها می توانند هم پای شما در تصمیم گیری های مهم زندگی پیش بیایند. آنها دید مناسبی دارند و قوه تحلیل آنها به خوبی کار می کند. 

به همین خاطر اگر قصد ازدواج با زن بزرگتر از خود را دارید روی قدرت تحلیل و خرد او حساب ویژه ای باز کنید.

چه نوع مردی یک زن مسن‌تر را دوست دارد؟

برخی از مردان به دلیل بلوغ، تجربه زندگی و اعتماد به نفس جذب زنان مسن‌تر از خود می شوند. سن، عشق را تعریف نمی کند و عشق پیدا کردن یک ارتباط واقعی است که هر دو نفر را خوشحال می کند.

به خودتان افتخار کنید و کسی را پیدا خواهید کرد که دقیقا به همین خاطر از شما قدردانی کند. این مهم ترین اصل برای داشتن ازدواج موفق است. پس ازدواج با دختر بزرگتر شما را بد بخت نخواهد کرد، مگر اینکه بدون دلیل و به خاطر هوس او را انتخاب کرده باشید!

آیا ازدواج با یک زن مسن‌تر از خود، ازدواج سالمی است؟

همانطور که گفتیم ازدواج با زن بزرگتر از نظر روانشناسی رد شده نیست و سن نباید عامل تعیین کننده در یک ازدواج سالم باشد.

آنچه واقعا اهمیت دارد احترام متقابل، عشق و حمایت از رویاها و اهداف یکدیگر است.

اگر هر دوی شما پیوند محکمی با هم داشته باشید و به صورت آزادانه با هم ارتباط برقرار کنید، سن تنها یک عدد در سفر شاد شما با هم می شود.

آیا یک مرد باید با یک زن مسن تر از خود ازدواج کند؟

هیچ بایدی وجود ندارد اما مشکل ازدواج با زن بزرگتر چیست؟ عشق هیچ محدودیت سنی ندارد. ازدواج با یک زن مسن‌تر از خود می تواند تجربیات و دیدگاه منحصر به فردی را برای این رابطه به ارمغان بیاورد.

آنچه واقعا اهمیت دارد، ارتباط، درک و ارزش های مشترک بین پارتنرهاست. بدون توجه به سن، عشق را با قلب باز بپذیرید.

آیا ازدواج ها با افراد سن بالاتر موفق خواهد بود؟

موفقیت در ازدواج تنها براساس سن تعیین نمی شود. ازدواج زمانی رشد می کند که طرفین به طور آشکار با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، از یکدیگر حمایت کرده و با هم رشد کنند.

هر دو زوج جوان و مسن تر با چالش ها و شادی هایی روبرو هستند؛ نحوه برخورد با آن هاست که موفقیت ازدواج آن ها را تعیین می کند.

جمع بندی

شاید هر خانواده ای رضایت ندهد پسرشان با دختری بزرگتر ازدواج کند. این یکی از چالش های پیش روی شماست. با این حال اگر از مشاور ازدواج کمک گرفته اید و ازدواج منطقی پیش رو دارید، اختلاف سن در زمان ازدواج نباید موضوع مهمی برای شما باشد. 

با خانواده ها منطقی صحبت کنید و آنها را علاقه بین خود مطلع کنید. سعی کنید رفت و آمد بین خانواده ها را بیشتر کنید تا از مزایای فرد مورد نظرتان بیشتر مطلع شوند. امروزه ازدواج با دختر بزرگتر خیلی حساسیت زا نیست و قابل حل است.

کد مطلب: 210820
برچسب ها: ازدواج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *