۰
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۵

راهنمای انتخاب بهترین صرافی ایرانی | همه چیز در مورد نوبیتکس

صرافی‌های ارز دیجیتال به عنوان نقش واسط بین معامله‌گران و بازار بوده و در ازای دریافت کارمزد معاملاتی خدمات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. با توجه به آنکه بحث سرمایه در میان است بنابراین انتخاب یک صرافی امن و مطمئن می‌تواند در اولویت کار قرار داشته باشد.
راهنمای انتخاب بهترین صرافی ایرانی | همه چیز در مورد نوبیتکس

بسیاری از صرافی‌های وجود دارند که در کنار خدمات مناسب و کارمزد پایین ممکن است از امنیت کافی برخوردار نبوده و یا حتی پلتفرم‌هایی جهت کلاهبرداری باشند. چنانچه بخواهیم در رابطه با بهترین صرافی ایرانی صحبت کنیم نوبیتکس می‌تواند گزینه مناسبی باشد که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد. 

صرافی نوبیتکس چیست؟ 

صرافی نوبیتکس یک صرافی ایرانی بوده که با شروع فعالیت خود در سال ۱۳۹۶ توانسته تا به حال خود را با ویژگی‌های بازار‌های جهانی تطبیق داده و امکانات خود را به روز نماید. دفتر مرکزی نوبیتکس در تهران واقع شده و سال ثبت دامنه آن مربوط به سال ۲۰۰۲ است.

بسیاری از فعالان در حوزه ارزهای دیجیتال در ایران با این صرافی آشنا بوده و یا آن را به عنوان پلتفرم معاملاتی خود انتخاب کرده اند. ویژگی‌های بسیار مناسب این صرافی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد باعث شده که بتوان آن به عنوان گزینه‌ای مناسب برای انتخاب بهترین صرافی ایرانی معرفی کنیم.

ویژگی‌های صرافی نوبیتکس

کارمزد معاملاتی

صرافی نوبیتکس کارمزد معاملاتی نسبتا متعادلی داشته و در بیشترین حالت ممکن ۰.۲۵ درصد کارمزد دریافت می‌کند. همانطور که می‌دانید کارمزد معاملاتی یکی از ویژگی‌هایی است که برای هر معامله‌گری اهمیت ویژه‌ای داشته و بخش مهمی از سود معاملات را تحت تاثیر قرار می‌دهد. محاسبه کارمزد معاملاتی در نوبیتکس بر اساس حجم معاملات ۳۰ روز گذشته صورت گرفته و در هفت پله تقسیم‌بندی می‌شود. 

کمترین میزان کارمزد معاملاتی دریافتی مربوط به پله هفتم یا همان VIP6 در حالت میکر است که ۰.۰۶ درصد از تتر برآورد شده و معمله‌گر در این پله باید بیش از ۸۰ میلیون تومان طی ۳۰ روز گذشته حجم معاملات داشته باشد. حداکثر کارمزد نوبیتکس نیز به پله اول یا پایه تعلق میگیرد که حجم معاملات ۳۰ روزه کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بوده و ۰.۲۵ درصد از تومان و در حالت تیکر دریافت می‌شود. 

تنوع در ارائه توکن‌های معاملاتی

وجود تنوع نماد معاملاتی در یک صرافی می‌تواند دست معامله‌گر را باز گذاشته تا بتواند از فرصت‌های بیشتری از بازار بهره ببرد. صرافی نوبیتکس با ارائه بیش از ۹۱ توکن یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی محسوب شده که بخش عمده‌ای از نیاز کاربران خود را در این زمینه پوشش داده است. 

نحوه پشتیبانی

جهت انتخاب بهترین صرافی ایرانی حتما به نحوه پشتیبانی آن دقت کنید و به لحاظ راه‌های ارتباطی با تیم پشتیبانی، میزان زمان پاسخگویی و میزان مهارت آن‌ها در رفع مشکل صرافی را مورد بررسی قرار دهید. کاربران نوبیتکس می‌توانند با ثبت تیکت و یا چت آنلاین و تماس تلفنی با کارشناسان نوبیتکس ارتباط برقرار کرده و به صورت ۲۴ساعته از خدمات آن‌ها بهره ببرند. 

روش چت آنلاین این امکان را به مشتریان می‌دهد که در هر زمان از شبانه روز با کارشناسان ارتباط برقرار کرده و بین ۱ تا ۵ دقیقه پاسخ خود را دریافت کنند. روش تماس تلفنی محدود به روز‌های کاری و بین ساعت ۸ صبح الی ۲۱ بوده و زمان پاسخگویی حداکثر ۳ دقیقه برآورد شده است. روش ثبت تیکت نیز شبانه روزی بوده و حداکثر ۴۸ ساعت کاری زمان بر خواهد بود. 

امنیت نوبیتکس

مشتریان نوبیتکس می‌توانند تا حدود زیادی از امنیت این صرافی مطمئن باشند زیرا استفاده از سیستم احراز هویت دو عاملی امنیت حساب را افزایش داده و از طرف دیگر نیز تا به حال در این صرافی پولشویی، هک و یا کلاهبرداری رخ نداده است. 

کیف پول اختصاصی

لاکت ولت کیف پول غیر متمرکز نوبیتکس بوده که از دو زبان فارسی و انگلیسی برخوردار است. همچنین ۹ شبکه رمز ارزی اصلی را نیز پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با ساختن این کیف پول ارزهای دیجیتال خود را درون آن نگهداری کرده و یا جهت انتقال دارایی‌های دیجیتال خود از آن استفاده کنند.

داشتن صرافی غیر متمرکز

نوبی دکس نام صرافی غیر متمرکز متعلق به نوبیتکس بوده که این امکان را به معامله گران می‌دهد که بدون هیچگونه واسطه‌ای با یکدیگر معامله کرده و دارای حریم خصوصی خود در بازار ارزهای دیجیتال باشند. برای انجام معامله در نوبی دکس تنها کافی است که کیف پول خود در صرافی نوبیتکس را به شکل افزونه در مرورگر خود و یا از طریق اپلیکیشن موبایل وصل کرده و به انجام تراکنش بر روی شبکه آربیتروم بپردازند. 

بازار معاملاتی

صرافی نوبیتکس پلتفرمی است که بازار معاملاتی ارزهای دیجیتال را توسط سیستم همتا به همتا در اختیار کاربران خود قرار داده و کاربران می‌توانند از طریق آن مستقیما با یکدیگر به معامله بپردازند. 

امکان اوردر گذاری

کاربران نوبیتکس می‌توانند از قابلیت سفارش‌گذاری در آن استفاده کرده و سفارش‌های خود را در قیمت‌های مشخص ثبت کنند. به این طریق سرعت و کیفیت معاملات کاربران افزایش پیدا کرده و مدیریت دقیق‌تری بر حساب‌های خود خواهند داشت. 

ارائه بازار آزمایشی

یکی از امکاناتی که صرافی نوبیتکس در اختیار مشتریان خود قرار داده است امکان استفاده از بازار معاملاتی دمو و یا آزمایشی بوده که از طریق آن می‌توان استراتژی‌های معاملاتی خود را تست کرد و یا بدون تحمل هیچ گونه ضرر و زیان به انجام معامله در بازار و کسب تجربه پرداخت. 

بازار اصلی و حرفه‌ای

در صرافی نوبیتکس دو بازار اصلی و حرفه‌ای وجود دارد. در بازار اصلی معامله گران می‌توانند معاملات خود را از طریق ریالی انجام دهند و یا در صورت تمایل به انجام معاملات از طریق تتر از بازار حرفه‌ای آن استفاده کنند. 

سفارش سریع

آن دسته از افرادی که سرعت انجام معامله صرفا برایشان اهمیت دارد و نمی خواهند به صورت فعال در بازار حضور داشته باشند می‌توانند از بخش سفارش سریع اقدام کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن معامله خود را انجام دهند. 

قابلیت استکینگ

صرافی نوبیتکس نیز مانند بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی قابلیت استیکینگ را در اختیار کاربران خود قرار داده است که به وسیله آن امکان قفل کردن سرمایه در ارزهای دیجیتال مختلف و دریافت پاداش در ازای مدت زمان استیکینگ انتخاب شده توسط کاربر وجود دارد.

احراز هویت در صرافی نوبیتکس

کاربران صرافی نوبیتکس امکان معامله بدون انجام احراز هویت را در این صرافی دارند اما سقف واریز روزانه در این حالت حداکثر ۵۰۰ هزار تومان است. بنابراین کاربران می‌توانند برای بهره بردن از امکانات بیشتر در این صرافی در ۵ سطح کاربری متفاوت احراز هویت کرده که این سطوح عبارتند از: 

سطح ۱: برای احراز هویت در این سطح تنها نیاز به ارائه ایمیل، موبایل، اطلاعات حساب بانکی تایید شده و کد ملی به همراه بارگزاری عکس از کارت ملی هستند. در صورت دریافت تاییدیه در این سطح امکان واریز رمز ارز و مبادله رمز ارزها با یکدیگر و یا با ریال نامحدود شده و می‌توانند تا سقف ۲۵ میلیون تومان در روز واریز داشته باشند. در این سطح امکان برداشت رمز ارز وجود نداشته و برداشت ریالی نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان در هر ۲۴ ساعت در نظر گرفته شده است. 

سطح ۲: کاربران سطح ۱ برای ارتقا به سطح دو نیاز به ارائه موبایل به نام کاربر و ارائه یک عکس سلفی از خود کاربر به همراه کارت ملی داشته و باید یک شماره تلفن ثابت تایید شده نیز ارائه کنند. با قرار گرفتن در این سطح واریز ریالی از طریق شبکه شتاب به ازای هر کارت بانکی حداکثر ۵۰ میلیون تومان و مجموع چند کارت حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان در ۲۴ ساعت در نظر گرفته شده است. 

برداشت رمز ارز نیز در این حالت ممکن بوده و حداکثر ۵۰۰ میلیون تومان که ۳۰۰ میلیون تومان به صورت ریالی و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت رمز ارز اجازه برداشت وجود خواهد داشت. حداکثر میزان برداشت طی ۳۰ روز گذشته نیز ۳ میلیارد تومان است. 

سطح ۳: برای ورود به سطح سه باید حداقل یک ماه از حضور در سطح دو گذشته باشد و حداقل ۵۰۰ میلیون تومان نیز واریزی و مجموعا حداقل ۲.۵ میلیارد تومان برداشت داشته باشید. با دریافت تاییدیه و ورود به این سطح سقف برداشت روزانه به ۱ میلیارد تومان و مجموع ۳۰ روز ۱۵ میلیارد تومان ارتقا پیدا خواهد کرد. 

سطح تریدر: در این سطح کاربران نمی‌توانند رمزارز برداشت کرده و مناسب افرادی است که قصد کسب درآمد از نوسانات کوتاه مدت دارند است. در صورتی که این سطح را فعال کنید سطوح واریز و برداشت به صورت خودکار افزایش پیدا یافته و کارمزد در حالت تتری کاهش پیدا خواهد کرد. 

سطح ویژه: برای ورود به این سطح نیازمند فعالیت بیش از ۳ ماه در سطح کاربری ۳ و با میانگین حجم معاملات ۵ میلیارد تومان به ازای هر ماه وجود داشته و با ارتقا به آن می‌توان از میزان سطوح واریز و برداشت بالاتر نسبت به سطح ۳ بهره برد. 

سخن نهایی

با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد، دانستیم که صرافی نوبیتکس از پیشرفته‌ترین صرافی‌های ایرانی بوده که امکانات متنوعی دارد و تا حدود زیادی خود را به صرافی‌های ارز دیجیتال برتر دنیا نزدیک کرده است. همچنین امنیت بالای این صرافی نیز از دلایل دیگری است که می‌توان این صرافی را به عنوان گزینه‌ای مناسب جهت انتخاب به عنوان بهترین صرافی ایران برگزید.

کد مطلب: 211499
برچسب ها: صرافی ارز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *