۰
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
شجاعی کياسری در گفت‌وگو با «مردم سالاری» تشريح کرد

خيانت به نظام و آرمان‌های امام با ادامه خالص‌سازی

مجلس يازدهم مطالبه‌گر و پرقدرت نبود
روزهاي زيادي تا مهم‌ترين رويداد سياسي کشور باقي نمانده؛ همچنان همه نگاه‌ها به شوراي نگهبان است تا شايد بتوان شاهد رقابتي هرچند نابرابر بود. خبرهاي ضدونقيضي از احتمال ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرايان ميانه‌رو به گوش مي‌رسد.
خيانت به نظام و آرمان‌های امام با ادامه خالص‌سازی
گروه سياسي- مانيا شوبيري: روزهاي زيادي تا مهم‌ترين رويداد سياسي کشور باقي نمانده؛ همچنان همه نگاه‌ها به شوراي نگهبان است تا شايد بتوان شاهد رقابتي هرچند نابرابر بود. خبرهاي ضدونقيضي از احتمال ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرايان ميانه‌رو به گوش مي‌رسد. گويا همه بسيج شده‌اند تا راه تکرار بر خطر ببندند، به نظر مي‌رسد همه در تلاش هستند تا جلوي تندروي‌ها را بگيرند و نقطه پاياني باشند بر خالص سازي در کشور.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،سيد رمضان شجاعي کياسري، فعال سياسي اصولگرا در گفت‌وگو با «مردم سالاري» معتقد است احزاب و گروه‌هاي که براي رقابت در انتخابات اعلام آمادگي کرده‌اند همه از يک جريان هستند که بين خودشان رقابت وجود دارد و وقتي همه سلايق سياسي حضور نداشته باشند، طبيعتا مشارکت هم مشارکت قابل قبولي نخواهد بود.
وي معتقد است که انتخابات مي‌تواند خون تازه‌اي در شريان و رگ‌هاي مديريتي کشور ايجاد کند، اما اگر فضا بسته باشد و تنها در اختيار جريان خاص قرار گيرد، رسانه و تريبون‌ها در اختيار يک جريان خاص باشد، نگاه، نگاه تنگ‌نظرانه باشد مردم و آينده کشور متضرر خواهد شد.
اين نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي‌با اشاره به اينکه پايداري‌ها به دنبال سهم‌خواهي‌ و حداقل‌ها هستند تاکيد کرد که اگر انتخابات، انتخابات رقابتي باشد، حتما اين جريان فکري کنار گذاشته مي‌شود. در ادامه مشروح گفت‌وگوي «مردم سالاري» با رمضان شجاعي کياسري را مي‌خوانيد:
ميدان رقابت براي مشارکت حداکثري فراهم نيست
سيد رمضان شجاعي کياسري، نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌وگو با مردم سالاري با اشاره به اينکه انتخابات مظهر دموکراسي، اعتقاد و اعتماد مردم به نظام است، گفت: رهبري در سخنراني‌هاي اخير خود بارها بر مشارکت حداکثري و رقابت در انتخابات تاکيد داشتند. وي با بيان اينکه اين دو رکن چند وجه دارد افزود: يک وجه مهم و موثر آن به حاکميت و نظارتي که بر انتخابات انجام مي‌شود، برمي‌گردد. اين موضوع نيز دو وجه دارد يکي تاييد صلاحيت‌ها که مربوط به شوراي نگهبان است و ديگري برگزاري سالم انتخابات که بر عهده وزارت کشور است.  شجاعي کياسري با بيان اينکه به نظر مي‌رسد تا به اينجا ميدان رقابت براي مشارکت حداکثري فراهم نشده است، گفت: با وجود اينکه برخي جريان‌ها و گروه‌ها هنوز اعلام حضور نکرده‌اند، به نظر مي‌رسد که مشارکت، مشارکت قابل قبولي نباشد.
وي خاطر نشان کرد: بايد همه احزاب و سلايق نمايندگان خودشان را در اين ليست ببينند تا در انتخابات بتوانند شرکت کنند، شما اگر صد سيب را کنار هم قرار دهيد شايد چند نفر استفاده کنند، اما ممکن است کساني اصلا سيب دوست نداشته باشد، بنابراين بايد سلايق مختلف را مدنظر قرار داد.
کانديداهاي يک جريان با خودشان رقابت مي‌کنند
اين نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي‌با تاکيد بر اينکه احزاب و گروه‌هاي که اعلام آمادگي کرده‌اند به نظر نمي‌رسد از جريان‌هاي مختلفي باشند، افزود: همه از يک جريان هستند که بين خودشان
*وضعيت اقتصادي کشور و به تبع آن فقر، بيکاري از يک سو و وجود فساد، اختلاس‌ها از سوي ديگر بر کم شدن مشارکت مردم تاثير دارد
رقابت وجود دارد و حتي بعضي از جريان‌هاي سياسي به ليست مورد نظرشان که بايد به تعداد مشخصي برسد، نرسيده‌اند.
وي خاطر نشان کرد: وقتي همه سلايق سياسي حضور نداشته باشند، طبيعتا مشارکت هم مشارکت قابل قبولي نخواهد بود؛ اميدوارم در زمان باقي مانده حجم وسيعي از داوطلبان که براي تحقق فرامين رهبري شرکت کردند، فرصت حضور پيدا کنند تا اصل دموکراسي در کشور ما تحقق يابد.
شجاعي‌کياسري افزود: حالا که افراد به ميدان آمده‌اند و دست شوراي نگهبان نيز باز است، اميدواريم سلايق مختلفي را تاييد کنند تا هم مشارکت ارتقا يابد و هم رقابت، رقابت جدي و سازنده‌اي باشد تا در دنيا جمهوري اسلامي‌که نماد مردم سالاري ديني ست، يک نمونه دموکراسي ديني را به نمايش بگذارد.
به گفته اين نماينده دوار مجلس انتخابات چند وجه دارد و وجه مهم آن مردم سالاري است که بايد اتفاق بيفتد.
شجاعي کياسري با اشاره به اينکه عدم رغبت مردم به مشارکت در انتخابات چند علت دارد و يکي از دلايل آن رقابتي نبودن انتخابات است، خاطر نشان کرد: در 45 سالي که از عمر انقلاب مي‌گذرد، مردم در انتخابات‌هاي مختلف شرکت کرده‌اند، اما اثر وجودي آن که بايد تعالي و پيشرفت کشور به ويژه در اقتصاد و معيشت باشد؛ در خروجي اين انتخابات‌ها ديده نشد است.
وي تاکيد کرد وضعيت اقتصادي کشور و به طبع آن فقر، بيکاري از يک سو و وجود فساد، اختلاس‌ها از سوي ديگر بر کم شدن مشارکت مردم تاثير دارد.
مجلس يازدهم مطالبه‌گر و پرقدرت نبود
وي در ادامه با اشاره به عملکرد مجلس يازدهم گفت: مجلس يازدهم اگر با مجالس قبل و بعد از انقلاب مقايسه شود، مجلس مطالبه‌گر و پرقدرتي نبوده است. شجاعي کياسري خاطر نشان کرد: مجلس يازدهم همانطور که از اقدامات موثر دولت حمايت مي‌کند، بايد در خصوص نقاط ضعف دولت نيز تذکر دهد، در برکناري مديران ناکارآمد و کساني که توانمندي لازم را در اداره دستگاه خود ندارند نيز پر قدرت ورود پيدا کند.
نماينده ادوار مجلس با اشاره به اينکه هم مجلس قوي و مقتدر مي‌تواند دولت را قوي و مقتدر کند و هم دولت، يادآور شد: مجلس همانطور که به وزاراي دولت راي اعتماد مي‌دهد، مي‌تواند از آنها به دليل ناکارآمدي سلب اعتماد کند، مجلس نبايد اين موضوع را فراموش کند.  کمک کردن به دولت هميشه حمايت کردن نيست وي با تاکيد بر اينکه کمک کردن به دولت هميشه حمايت کردن نيست، افزود: گاهي برکناري به موقع يک مدير يا وزير ضعيف و تذکر دادن بخشي از حمايت کردن از دولت است. وي ابراز اميدواري کرد که در آينده مجلس مطالبه‌گر و قوي، با حضور همه جريان‌ها و سلايق تشکيل شود که بتواند مشکل مردم را حل کند.
شجاعي کياسري با تاکيد بر اينکه ما به دنبال جريان يا حزب خاصي نيستيم که حاکميت را به دست بگيرد، خاطر نشان کرد: هرکسي که شايسته است، توانمندي دارد و مي‌تواند مشکلات مردم را حل کند، هرکسي که مي‌تواند در مجلسي قوي، قوانين راهگشا وضع کند تا هم تعارضات قانوني را از بين ببرد و هم بتواند به دولت کمک کند بايد در مجلس دوازدهم حضو داشته باشد.
نماينده ادوار مجلس با اشاره برنامه دولت و بودجه 1403 خاطر
*همه را با تهمت و افترا و حرف‌هاي نسنجيده غير سياسي کنار زدن، يکدست سازي و خالص سازي کردن، در راستاي اهداف سياسي خود گام برداشتن خيانت به نظام و آرمان‌هاي امام است
نشان کرد: همه دولت‌ها هم برنامه دارند و هم بودجه، متاسفانه برنامه‌هاي که توسط دولت‌ها نوشته شده است حداکثر نتيجه‌اي که از آنها گرفته شده کمتر از 40 درصد است؛ برنامه‌اي که نوشته مي‌شود بايد عملياتي شود که اينطور نمي‌شود.
وي افزود: بودجه نيز اينگونه است، خود دولت مي‌نويسيد، اما وقتي به مجلس مي‌رسد، چکش‌هاي که مي‌خورد طبيعتا دولت در خيلي از جاها همراهي نمي‌کند و اين ناترازي و ناهمانگي که در برنامه و بودجه به وجود مي‌آيد در سرنوشت و اقتصاد مردم تاثير گذار است.
پايداري‌ها به دنبال سهم‌خواهي‌ و حداقل‌ها هستند
شجاعي کياسري در ادامه اين گفت‌وگو با اشاره به حضور جريان پايداري در قدرت گفت: به نظر من حساسيت نشان دادن روي جريان پايداري منطقي نيست، پايداري‌ها به دنبال سهم‌خواهي‌ و حداقل‌ها هستند و هميشه در مواجه با جريانات و دستگاه‌هاي ديگر طلبکارانه وارد مي‌شوند در صورتي که نظام و کشور متعلق به همه مردم است.
وي خاطر نشان کرد: همه را با تهمت و افترا و حرف‌هاي نسنجيده غير سياسي و غير اخلاقي کنار زدن، يکدست سازي و خالص سازي کردن، در راستاي اهداف سياسي خود گام برداشتن حتما خيانت به نظام و آرامان‌هاي امام و خيانت به نظر مقام معظم رهبري در حداکثري کردن جامعه است.
نماينده ادوار مجلس با تاکيد کرد: اگر انتخابات انتخابات رقابتي باشد، حتما اين جريان فکري کنار گذاشته مي‌شود، اگر انتخابات رقابتي نباشد و بسته باشد باز هم اين افراد هستند و فضاي بسته و ادامه خالص سازي‌هاست؛ اين روند به نفع مردم و کشور نيست.
دولت نمره قابل قبولي نمي‌گيرد
وي در ادامه به عملکرد دولت نيز اشاره کرد و گفت: کار و تلاش دولت قابل تقدير است، اما اين کار و تلاش بايد در سفره و زندگي مردم، در معيشت مردم، در عمران و آباداني تاثير گذار باشد، اما عملا اتفاقي نيوفتاده است و به همين دليل دولت نمره قابل قبولي نمي‌گيرد.
شجاعي کياسري همچنين معتقد است آينده کشور درخشان است، اگر زمينه‌هاي مناسب و مساعد در کشور فراهم شود. وي با اشاره به اينکه انتخابات حتما مي‌تواند خون تازه‌اي در شريان و رگ‌هاي مديريتي کشور ايجاد کند، گفت: در صورتي که بخواهيم اين چرخش اتفاق بيفتد بايد زير ساخت‌ها و زمينه‌هاي آن فراهم شود، اگر فراهم شود مي‌توان اميدوار بود. وي با اشاره به اينکه ما مديران تربيت يافته‌اي داريم که مي‌توانند به مردم خدمت کنند، گفت: مي‌توان اين مديران را ساماندهي کرد و از آنها استفاده کرد اگر از خالص سازي و يکدست سازي فاصله گرفت.
شجاعي کياسري خاطر نشان کرد: آينده کشور با اين زمينه سازي و با حضور همه دلسوزان نظام در صحنه درخشان خواهد بود، اما اگر فضا بسته باشد، محدوديت‌هاي ايجاد شود، فضا در اختيار جريان خاص قرار گيرد، رسانه و تريبون ها در اختيار يک جريان خاص باشد، نگاه، نگاه تنگ نظرانه باشد مردم و آينده کشور متضرر خواهد شد.  به گفته وي اگر همين روال ادامه پيدا کند و يا يک جريان خاص خروجي کار شوراي نگهبان باشد، مجلس قوي‌تري نسبت به دوره قبل نخواهيم داشت.
کد مطلب: 211202
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *