۰
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۹
مهمانپرست:

مقامات عربستان رفتار درست و مدبرانه دربرابر اعتراضات مردم داشته باشند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با سرکوب معترضین در کشور عربستان تاکید کرد که باید حل بحران ها رفتار درست و مدبرانه در دستور کار قرار بگیرد.
به نقل ازمهر، رامین مهمانپرست در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که امروز سه شنبه در محل وزارت خارجه برگزار شد، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که در رابطه با موضع گیری برخی کشورها از جمله روسیه نسبت به سرکوب معترضان توسط عربستان و اقدامات وزارت خارجه ایران در این رابطه، سئوال کرد اظهار داشت: موضع ما شفاف و روشن است، ما در مذاکرات دوجانبه با طرف ها و نیز هر اجلاس یا فرصتی که بتوانیم دیدگاه های خود را در میان می گذاریم و نسبت به اقدامات نادرست تذکر می دهیم، آنها را دعوت به راه درست می کنیم و در این رابطه از ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: برای حل بحران ها رفتار درست و مدبرانه لازم است و هر تصمیم اشتباه در سرکوب مردم وضعیت منطقه را بحرانی تر خواهد کرد.

دستیار ویژه وزیر خارجه گفت: ما از همه اقدامات لازم در دستگاه سیاست خارجی استفاده می کنیم تا وضعیت منطقه به سمت بحران پیش نرود.

مهمانپرست در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با افزایش فشارها بر شیعیان در عربستان گفت: بیداری اسلامی یک فضای جدیدی ایجاد کرده است و توصیه ما به کشورها این است به جای سرکوب، خواسته های مشروع و صدای مردم را بشنوند و هر نوع اقدام غیر مسالمت آمیز بحران پیچیده تری ایجاد خواهد کرد.

مهمانپرست گفت: امیدواریم مقامات عربستان ضمن شنیدن صدای بخشی از مردم خواسته آنان را دنبال کنند چرا که سرکوب و دستگیری مشکلات را پیچیده تر می کند کما اینکه در بحرین نیز ما شاهدیم متاسفانه مداخلات عربستان ادامه دارد.
کد مطلب: 214
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *