۰
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۵

اولویت دولت امنیت شغلی، مسکن و معیشت جامعه کارگری باشد

دبیر خانه کارگر نیشابور گفت: حل مشکلات کارگری در سال جدید، در اولویت برنامه‌ریزی دولت قرار گیرد.
اولویت دولت امنیت شغلی، مسکن و معیشت جامعه کارگری باشد

به گزارش مردم سالاری آنلاین، «محمد عمارلو» با اشاره به اینکه باید مشکلات و کاستی‌های جامعه کارگری در سال ۱۴۰۳ مرتفع شود، گفت: دولت اگر بر اساس آنچه که بیان می‌کند، قصد بهبود وضعیت جامعه کارگری را دارد باید به جای شعار دادن گام عملی بردارد.

این فعال کارگری با بیان اینکه جامعه کارگری با چالش‌هایی چون نبود امنیت شغلی، تامین معیشت و عدم وصول مطالبات معوق روبرو است که هر کدام از این مسایل به‌گونه‌ای زندگی روزمره این قشر زحمتکش را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند، گفت: از دولت انتظار داریم با اقدامات جامع و کارآمد زمینه تامین امنیت شغلی، معیشت و وصول مطالبات معوقه نیروی کار را فراهم کند.

وی افزود: متاسفانه هنوز امنیت شغلی و معیشت مناسب برای کارگران وجود ندارد و قراردادهای کوتاه مدت و حقوق‌های پایین انگیزه کار و بهره‌وری را پایین آورده است.

دبیر خانه کارگر با اشاره به میزان بیکاری جوانان در کشور ادامه داد: در صورتی که نرخ بیکاری به صورت واقعی کاسته شود و دولت در حل مشکلات اقتصادی اقدام اساسی کند، نگرانی‌ها در خصوص وضعیت اقتصادی کنونی نیز برطرف خواهد شد.

عمارلو در پایان خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولان کشور به جامعه کارگری شد و گفت: یکی از بهترین میانبرها برای رونق اقتصادی، توجه به کارگران و معیشت این قشر زحمتکش است، چراکه اگر معیشت حداقلی کارگران و خانواده‌های آنان تأمین شود، رونق اقتصادی نیز محقق نمی‌شود.

کد مطلب: 214074
برچسب ها: کارگران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *