۰
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵

سامانه بارشی جدید در راه کشور / هواشناسی هشدار داد

از اواخر روز شنبه به‌تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود که به‌تدریج در مناطقی از شمال غرب کشور و نیمه غربی سواحل دریای خزر افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می‌دهد.
سامانه بارشی جدید در راه کشور / هواشناسی هشدار داد

به گزارش مردم سالاری آنلاین، سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران طی امروز و فردا و آسمان صاف اکثر استان‌ها طی روز جمعه از ورود سامانه بارشی به کشور طی شنبه هفته آینده خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری  سازمان هواشناسی  امروز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات استان کرمان، جنوب یزد، شرق لرستان و جنوب استان مرکزی افزایش ابر رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها با وزش باد همراه است و حداقل دمای پایتخت ۱۰ و حداکثر دما ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

پنجشنبه این وضعیت در ارتفاعات استان کرمان، ارتفاعات شمال شرق فارس، برخی مناطق در جنوب یزد و برخی مناطق شرقی سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد. جمعه و شنبه آسمان در اکثر مناطق کشور صاف تا کمی ابری است.

یکشنبه هفته آینده با نفوذ این سامانه در نوار غربی کشور شمال غرب دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود. از امروز تا اواخر روز جمعه شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: پیش از ظهر پنج‌شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۶

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۷

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ تا ۳۰ نات و افزایش بیشنیه ارتفاع امواج بیش از ۱.۵ متر(با تاکید ویژه بر مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گلستان)

منطقه اثر:

پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۶ و جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۷: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر

اثر مخاطره: خطر غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال غرق شدن شناورهای صیادی و اختلال در تردد شناورهای نیمه سنگین، احتمال خسارت به تأسیسات دریایی و ساحلی و اختلال در فعالیت‌های بندری.

توصیه: منع فعالیت‌های تفریحی و شنا، منع تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت در خصوص فعالیت های دریایی.

کد مطلب: 214136
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *