; ?>; ?> خطر ظهور مجدد داعش بیخ گوش عراق - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰

خطر ظهور مجدد داعش بیخ گوش عراق

کشور عراق از جمله کشورهائی است که در برابر گروه های تروریستی از جمله گروه داعش بسیار آسیب پذیر است. یکی از مهمترین دلایلی که عراق را مستعد حضور گروه های تروریستی کرده است اختلافات مذهبی و قومی در این کشور است. عدم تجانس قومی و مذهبی، ثبات و اتحاد در این کشور را پیوسته تحت تاثیر قرار داده است. پس از سرنگونی صدام روند دولت-ملت سازی در عراق به کوشش آمریکا آغاز شد اما این پروژه نتوانست با موفقیت چندانی همراه باشد چرا که منافع متفاوت شیعیان، سنی ها و کردها آنها را از رسیدن به مصالحه واقعی باز می دارد.
خطر ظهور مجدد داعش بیخ گوش عراق

به گزارش مردم سالاری آنلاین، بزرگان و ریش سفیدان استان الانبار در غرب عراق نسبت به تکرار سناریو سال ۲۰۱۴ و بازگشت گروه تروریستی داعش به این مناطق هشدار دادند. آنها اعلام کردند که «محمد الحلبوسی» رئیس برکنار شده پارلمان، تلاش هایی را برای اجرای سناریویی مانند سال ۲۰۱۴ در مناطق غربی عراق در دست اجرا دارد.

این افراد افزودند: تلاش ها برای اجرای تحصن های بزرگ در مناطق غربی انجام شده است و نهادهای امنیتی نیز از افزایش شمار تروریست های داعشی در منطقه «وادی حوران» و بیابان های غربی خبر داده اند.

بزرگان استان الانبار اعلام کردند که رئیس پیشین پارلمان، از پرونده هایی نظیر آوارگان، عفو عمومی و پرداخت خسارت به مردم این مناطق برای ایجاد شکاف میان ساکنان استان الانبار و دولت عراق سوء استفاده و آن ها را برای مبارزه با حکومت تشویق می کند.

کد مطلب: 214226
برچسب ها: داعش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *