۰
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۷

صداوسیما: داعش مسئولیت حمله به شاهچراغ را به عهده گرفت

خبرگزاری صدا و سیما با انتشار مطلبی مدعی شده است که به گفته بی بی سی داعش مسئولیت حمله به حرم شاهچراغ را به عهده گرفته است.
صداوسیما: داعش مسئولیت حمله به شاهچراغ را به عهده گرفت
به گزارش مردم سالاری آنلاین،فردی مسلح از باب المهدی وارد حرم مطهر شاهچراغ شده و اقدام به تیر اندازی به زوار و خادمان کرده است. بنابر اعلام فرمانده سپاه فجر یک تن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌ است و هفت نفر هم مجروح شدند.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس هم در گفتگو با شبکه خبر با بیان اینکه تعداد تروریست های مهاجم یک نفر بوده است گفت: تروریست این حادثه نیز دستگیر شده است.

 

در حال حاضر درب‌های حرم بسته شده و اطراف حرم تحت کنترل نیرو‌های امنیتی است.به گفته بی بی سی داعش مسئولیت حمله به حرم شاهچراغ را به عهده گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مصدومان حادثه بلافاصله در مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفتندحجت الاسلام موسوی ادامه داد:  فرد تروریست هم در اختیار مقامات امنیتی قرار گرفته و بازجویی مقدماتی از او آغاز شده است.

او افزود: اوضاع تحت کنترل و ابعاد حادثه در حال بررسی است.

کلانتری تولیت آستان مطهر شاهچراغ در خصوص وضعیت کنونی حرم پس از حادثه امشب گفت: حرم احمدبن موسی قطب دینی جنوب کشور و سومین حرم عصمت و طهارت است که خادمان، پذیرای زائران زیادی در چند روز اخیر و در سالروز شهادت امام سجاد (ع) بودند.  

او تاکید کرد: برنامه‌های حرم شاهچراغ امشب و فردا صبح انشالله به روال عادی بر می‌گردد و مسیر‌های ورودی به حرم با تلاش مقامات امنیتی به زودی باز می‌شود.

خوبیار معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس در خصوص واکنش سریع به این حادثه گفت: در اولین دقایق حادثه به حرم رسیدیم و مصدومان بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

او گفت: حتی اکنون که حرم شاهچراغ در وضع  عادی قرار دارد نیرو‌های ما در محل مستقر هستند.  خوبیار تاکید کرد: در اولین فرصت در خصوص وضع مصدومان اطلاعات لازم در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: 200930
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *