۰
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰

آماده باش در البرز

مهدی مهرور‌ بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.
آماده باش در البرز

به گزارش مردم سالاری آنلاین، مدیرکل مدیریت بحران استان البرز بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز گفت: بمنظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت های ممکن، فراهم نمودن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

رئیس موسسه تحقیقات آب کشور از پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در استان‌های کرمان، یزد و مازندران طی حدود ۶۰ ساعت، ۷۰ تا ۹۰ میلی‌‌متر بارندگی‌ را شاهد باشیم.

وی ‌به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی، بر آماده‌باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکت‌های خدماتی ( آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه, ثابت و آب منطقه‌ ای تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک های اولیه، برف پاک کن، بهمراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

گفتنی است تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی‌، کنترل دما, رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها و برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی به عمل آید.

کد مطلب: 214995
برچسب ها: استان البرز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *