۰
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۵

معیار دولت و مجلس باید قانون باشد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: نه ما می‌توانیم بگوییم که دولت خودش را با مجلس تطبیق دهد و نه دولت می‌تواند بگوید که مجلس خودش را با دولت تطبیق دهد.
عبدالرضا مصری سخنگوی هیات رئیسه مجلس امروز سه شنبه در نشست خبری به اظهار نظرهای مطرح شده در مورد تقدیم لایحه بودجه اشاره کرد واظهار داشت: یک سری اظهار نظرهای شخصی و فردی در این رابطه مطرح می‌شود که ما به همه آنها احترام می‌گذاریم و یک سری اظهارنظرهای دیگر نیز بر مبنای قانون است.
اهم سخنان وی را در ادامه به نقل از فارس بخوانید:
* براساس بررسی‌هایی که داشتیم بودجه در سنوات گذشته ۶۰ روز، ۵۴ روز، ۴۸ روز، ۵۰ روز، ۶۰ روز و بودجه سال ۹۰ که ۱۲/۱۱/۹۰ تقدیم مجلس شد بررسی آن ۹۳ روز طول کشید. چرا که خیلی دیر داده شد. تاکنون هیچ گاه بررسی بودجه کمتر از زمان‌های ذکر شده نبوده. بر همین اساس برای اینکه کار کشور معطل نباشد، خواهش بنده این است که ما عین قانون را رعایت کنیم و دولت دو لایحه بودجه در اختیار مجلس قرار دهد تا انشاالله ابتدای سال آینده مشکلی در روند اجرای کشور پیش نیاید.
* البته با توجه به تغییراتی که در وضع اقتصادی داشتیم تهیه بودجه سال آینده برای دولت مقداری زمان بیشتر طلبیده و حساسیت‌های بیشتری در رابطه با آن وجود داشته است اما به هر حال همه ما ملتزم به اجرای قانون هستیم.
* نه ما می‌توانیم بگوییم که دولت خودش را با مجلس تطبیق دهد و نه دولت می‌تواند بگوید که مجلس خودش را با دولت تطبیق دهد، ما هر دو باید خودمان را با قانون تطبیق دهیم؛ دولت و مجلس باید خودشان را با قانون تطبیق دهند و خوشبختانه قانون هم همه موارد مشخص کرده است.
کد مطلب: 21896
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *