۲
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۴
در گفت و گو با عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شد:

گاوهای شیری هم به مسلخ بی تدبیری دولت رفتند!

گاوهای شیری هم به مسلخ بی تدبیری دولت رفتند!

عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر اینکه اگر نيازهاي دامداری ها را تامين نکنيم، قيمت تمام شده بالا می رود و تولید صرفه ندارد گفت: اکنون نه تنها تولید شير، بلکه تولید گوشت در گاوداریها صرفه ندارد و همین امر منجر به دادن گاوهای شیری به کشتارگاه ميشود.
هدایت الله ميرمرادزهي در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر با اشاره به اینکه خيلي از گاوداري هاي شيري تعطيل مي شوند و دام هايشان را به کشتارگاه می فروشند گفت: دامداری ها اعلام کرده اند توليد شير صرفه ندارد زیرا قیمت تمام شده و هزینه های نگهداری دام خيلي بالا رفته است. وی با اعلام اینکه کميسيون کشاورزی به دنبال آن است که بسته هاي حمايتي برای توليد فراهم شود گفت: دولت در هر بخشي کوتاهي مي کند، در عرصه توليد نبايد کوتاهی کند و بسته هاي حمايتي را بگيرد. نماینده سراوان با یادآوری اینکه در زمان گراني مرغ، دانه مرغ و مواد مصرفي مرغداری ها در دريا مانده بود گفت: همین تاخیر در ورود دان مرغ باعث شد تا مرغ گران شود و به دنبال آن تخم مرغ هم گران شد و الان همان مساله دامنگیر دامداری ها شده است. وی تاکید کرد: تا زمانی که از تولید حمايت نشود، این چالشها ادامه خواهد داشت. میرمرادزهی با اشاره به بازديدي که در استانهاي گيلان و مازندران و اطراف تهران از دامداريها داشته است گفت: همه دامداری ها اين مشکل را عنوان مي کنند که ما نمي توانيم مواد اوليه مورد نیار را به دليل گراني هایی که وجود دارد، تامین کنیم و هنوز هم اين مشکل حل نشده است. وی با تاکید بر اینکه اگر نيازهاي دامداری ها را تامين نکنيم، قيمت تمام شده بالا می رود و تولید صرفه ندارد گفت: اکنون نه تنها تولید شير، بلکه تولید گوشت در گاوداریها صرفه ندارد و همین امر منجر به دادن گاوهای شیری به کشتارگاه ميشود. عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر اینکه اکنون قيمت شير از آن چيزي که تمام ميشود، پايين تر است گفت: از چند کارخانه توزیع شیر بازديد کرديم و همه آنها مي نالند. این کارخانه ها تاکید دارند قیمت شیری که بسته بندی می کنند و می فروشند از قيمتي که براي آنها تمام می شود، پايين تر است.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید به دامداری ها یارانه بدهد گفت: دولت بايد آن بسته هاي حمايتي را که در لایحه هدفمندي يارانه ها تعريف کرده و برای توليد کنار گذاشته ، بدهد تا قيمت تمام شده بالا نرود. میرمرادزهی با ابراز تاسف از بد قولی های دولت گفت: متاسفانه بسته هاي حمايتي اعم از کود، سم، مواد غذايي طيور و مواد مصرفي دام بزرگ به دست کشاورزان و دامداران نرسيده و اين مشکلات را برای کشور به وجود آورده است .

کد مطلب: 22681
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *