۰
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۵

هشدار وزارت کشور مصر به معترضان

وزارت کشور مصر در پی حمله معترضان و به آتش کشیدن ساختمان باشگاه پلیس و فدراسیون فوتبال مصر نسبت به اتخاذ تصمیمات قاطع و برخورد جدی با معترضان هشدار داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، وزارت کشور اعلام کرد که در سایه حوادث کنونی و اقدام معترضان به آتش زدن برخی از تاسیسات عمومی و خصوصی و استمرار تجاوزات علیه نیروهای مامور تامین امنیت برخی از سفارتخانه‌ها، اقدامات قاطع و جدی اتخاذ خواهد شد.
وزارت کشور مصر تاکید کرد که اقدامات قاطعانه به منظور رفع خطراتی که مستقیما ثبات وطن را تهدید می‌کند، اتخاذ خواهد شد.
این وزارتخانه از همه گروه‌های سیاسی و انقلابی و سازمان‌های جامعه مدنی و نیز همه جریان‌های حاضر در صحنه خواست تا به نقش ملی خود عمل کرده و سریعا برای توقف خشونت‌های فعلی در مصر اقدام کنند.
وزارت کشور مصر همچنین از خانواده‌های مصری خواست تا فرزندان خود را از حوادث خشونت‌آمیز دور کنند زیرا در صورت مشارکت در این صحنه‌های خشونت‌بار احتمال وارد آمدن آسیب به آنها وجود دارد.
امروز شنبه به دنبال صدور حکم دادگاه جنایی پورت سعید در خصوص پرونده متهمان کشتار معروف استادیوم پورت سعید، چند شهر مصر از جمله قاهره شاهد درگیری‌های خشونت آمیز بود که طی آن معترضان باشگاه پلیس و ساختمان فدراسیون فوتبال مصر را به آتش کشیدند.
دادگاه جنایی پورت سعید امروز طی حکمی ۲۱ نفر از متهمان کشتار معروف استادیوم پورت سعید را به اعدام، ۵ نفر را به حبس ابد و ۱۵ نفر را به ۶ سال حبس محکوم کرد.
دادگاه همچنین «عصام سمک» مدیر سابق امنیت پورت سعید را به ۱۵ سال حبس ابد با اعمال شاقه محکوم کرد.
تعداد متهمان ۷۳ نفر از جمله ۹ نفر از فرماندهان پلیس پورت سعید و ۳ نفر نیز از مسئولان باشگاه مصری هستند.
تبرئه ۲۸ متهم این پرونده از سوی دادگاه از جمله ۷ نفر از افسران پلیس خشم مردم مصر را به دنبال داشته است.
کد مطلب: 25344
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *