۰
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۷

تاکید سازمان ملل بر ادامه حضور در سوریه

دبیرکل سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد که نیروهای این سازمان پس از پایان ماموریت ناظران بین‌المللی همچنان در سوریه باقی بمانند
 به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام دیپلماتیک گفت که "بان کی مون" در نامه‌ا‌ی به شورای امنیت در آستانه پایان یافتن ماموریت ناظران بین‌المللی در تاریخ ۱۹ آگوست، بر باقی ماندن ناظران سازمان ملل و حفظ حضور موثر این سازمان در سوریه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت مدت ماموریت ناظران بین‌المللی را تا ۱۹ آگوست(۲۹ مرداد) تمدید اما تاکید کرده است که با پایان یافتن این مدت در صورتی که شرایط امنیتی بهبود نیابد و فرصت دستیابی به راه‌حل سیاسی وجود نداشته باشد، هیئت سازمان ملل سوریه را ترک خواهد کرد.

قرار است ۱۵ عضو شورای امنیت این مسئله را در تاریخ ۱۶ آگوست(۲۶ مرداد) بررسی کنند و این در حالی است که بین این اعضا بر سر این مسئله اختلاف نظر وجود دارد و در حالی که آمریکا در احتمال تمدید مدت زمان ماموریت هیئت اعزامی سازمان ملل در سوریه تردید دارد اما روسیه خواهان تمدید ماموریت آنهاست.

این در حالی است که وزرای خارجه اتحادیه عرب نیز امروز به منظور بررسی اوضاع سوریه و تعیین جانشین جدید برای "کوفی عنان" در جده گردهم می‌آیند.

کد مطلب: 2596
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *