۰
يکشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۷

المالکی در پی جایگزین برای وزرای جریان صدر است

مشاور مطبوعاتی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، نوری المالکی در نظر دارد برای وزرای جریان صدر که بر تعلیق مشارکتشان در دولت اصرار دارند، جایگزین‌هایی را معرفی کند.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی «النشره»، «علی موسوی»، مشاور مطبوعاتی «نوری مالکی»، نخست‌وزیر عراق روز شنبه گفت، در حالیکه صدریها همچنان بر موضع خود مبنی بر غیبت در نشستهای هیئت دولت اصرار دارند، نوری مالکی تصمیم گرفته است برای این وزارتخانه‌ها سرپرست‌هایی را انتخاب کند.
موسوی تصریح کرد، مهلتی که از سوی مالکی برای وزرای جریان صدر به منظور تجدید نظر در موضعش داده شده است، روز یکشنبه (۲۴ مارس) به پایان میرسد. همچنین پارلمان بر نظر خود در خصوص اهمیت عدم ایجاد وقفه در روند نشستهای وزرا تاکید دارد.
طبق گزارش خبرگزاری «شین‌هوا»، «صلاح العبیدی»، سخنگوی جریان صدر به رهبری «مقتدی صدر» روز شنبه در کنفرانس خبری در استان نجف اشرف تاکید کرد، تعلیق مشارکت وزیران فراکسیون صدریها در جلسات هیئت دولت ادامه خواهد یافت.
وی علت این تصمیم را فقدان صداقت و شفافیت در فعالیت‌های هیئت دولت و همچنین تصویب نشدن آئین‌نامه داخلی عنوان کرد.
سخنگوی جریان صدر تصریح کرد فراکسیون صدریها همچنان در ائتلاف ملی باقی خواهد ماند اما این فراکسیون با شماری از تشکلهای دیگر گفت‌وگوهایی صورت می‌دهد.
کد مطلب: 26345
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *