۰
چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۴

طرح پیشنهادی بان‌کی‌مون برای حضور نیروهای حافظ صلح در مالی

دبیرکل سازمان ملل برای تامین ثبات و امنیت در مالی پس از خروج نیروهای فرانسوی، ۲ طرح پیشنهادی را ارائه کرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل با ارائه گزارشی به شورای امنیت، پیشنهاد‌هایی را برای وضعیت پس از خروج نیروهای فرانسوی از مالی مطرح کرد.
وی گفت که یکی از گزینه‌ها، استقرار ۱۱ هزار و ۲۰۰ نیروی حافظ صلح و نیروی غیر عضو سازمان ملل، برای انجام عملیات‌های نظامی و مبارزه با تروریسم است.
بان‌کی‌مون افزود که یکی از دیگر از گزینه‌ها تقویت هیات سیاسی جدید سازمان ملل در مالی و سپردن مسئولیت تامین امنیت و انجام عملیات های نظامی به نیرو‌های آفریقایی موسوم به آفیسما (AFISMA) است.
وی همچنین با درخواست اتحادیه آفریقا و گروه منطقه‌ای آفریقای غربی مبنی بر انجام عملیاتهای نظامی علیه افراد مسلح در مالی توسط نیرو‌های حافظ صلح مخالفت کرد.
بان‌کی‌مون، این مسئله را خلاف دکترین نیرو‌های حافظ صلح دانست و تاکید کرد که این نیرو‌ها برای جنگ‌های مسلحانه با شورشیان در محیط‌های بیابانی و کوهستانی آماده نیستند و تجهیزات لازم را در اختیار ندارند.
علاوه بر نیرو‌های فرانسوی در مالی، شش هزار و ۳۰۰ نیروی نظامی از کشورهای غرب آفریقا و چاد در چارچوب هیئت بین المللی برای حمایت از مالی در این کشور مستقر هستند.
کد مطلب: 26435
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *