۰
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۲

ضرر تعطیلی ۵ روزه تهران ۳ میلیارد دلار برآورد شد

هر روز تعطیلی معادل ۱۴۲۸ میلیارد تومان به اقتصاد ایران ضرر می‌زند. تنها ۲ روز از ۵ روزی که تهران به دلیل اجلاس غیرمتعهدها تعطیل است در تقویم تعطیل رسمی است. با این حساب اقتصاد ایران حدود ۳ میلیارد دلار زیان می‌بیند.

«هر روز تعطیلی معادل ۱۴۲۸ میلیارد تومان به اقتصاد ایران ضرر می‌زند.» روزنامه شرقدر گزارشی با محاسبه این رقم بر اساس تولید ناخالص ملی ایران به تعطیلی پنج روزه تهران به مناسبت برگزاری اجلاس کشورهای غیرمتعهد اشاره کرده است.

بنا به این گزارش، در بین پنج روزی که تهران تعطیل خواهد شد، تنها دو روز آن تعطیل رسمی است و سه روز دیگر آن به مناسبت برگزاری اجلاس کشورهای غیرمتعهد تعطیل خواهد شد که زیان آن برای اقتصاد ایران حدود ۳ میلیارد دلار است.

محمود رسولی‌نژاد مديرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور روز شنبه ۲۱ مرداد از کاهش ۵۰ درصدی پروازهای فرودگاه مهرآباد به دلیل "ايمنی بیشتر" خبر داد.

صاحبان آژانس‌ها نیز با تایید این موضوع گفته‌اند به احتمال زياد از تاريخ ۷ تا ۱۱ شهريور پرواز به مقصد كيش و مشهد صورت نمی‌گیرد.

عبدالعلی تاجی، معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری نیز گفته است، تعطیلی دستگاه‌های اجرایی از هفتم تا یازدهم شهریورماه به مناسبت برگزاری "اجلاس غیرمتعهدها" بر روند کار بخش خصوصی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

کد مطلب: 2732
مرجع : انتخاب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *