۰
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۳

صالحی: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

خالد بن هلال بن ناصر المعولی، رییس مجلس شورای سلطنتی عمان، عصر روز شنبه با علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
به گزارش ایسنا وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از سطح روابط میان دو کشور ایران و عمان بر توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی تأکید کرد و موضوع صادرات گاز ایران به عمان را نیز مورد توجه قرار داد.
صالحی با اشاره به مسائل منطقه به خصوص تحولات در سوریه و بحرین به تشریح سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی برای بازگشت آرامش به سوریه، وضعیت موجود را به نفع هیچ‌کس از طرفین ندانست و برخی اقدامات مداخله‌جویانه خارجی در سوریه را در راستای اهداف سیاسی رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.
صالحی با تأکید بر این نکته که بحران در سوریه راه حل نظامی ندارد ، توقف درگیری‌ها ، گفت‌وگو میان دولت سوریه و مخالفان ، مراجعه به آرای عمومی و عدم دخالت خارجی را راه حل سوریه عنوان و آمادگی کشورمان را برای ایجاد زمینه‌های گفت‌وگو میان دولت سوریه و مخالفان اعلام کرد.
رییس مجلس شورای سلطنتی عمان نیز بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی و پرهیز از خشونت و خونریزی تأکید کرد.
وی راه حل نظامی و توسل به سلاح در سوریه برای حل این بحران را مردود دانست و مذاکره میان دولت و مخالفان حکومت را تنها راه حل این بحران عنوان کرد.
رییس مجلس شورای سلطنتی عمان سیاست اصولی و روشن عمان را توسعه و تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود که شاهد توسعه بیش از پیش این روابط باشیم.
کد مطلب: 27406
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *